۸۷ هزار گردشگر نوروزی در مدارس استان بوشهر اسکان پیدا کردند

معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به تجهیز ۴۶۰ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در استان، گفت: بر اساس آمار‌ها تاکنون بیش از ۸۷ هزار نفر از گردشگران نوروزی در مدارس استان بوشهر اسکان یافته اند.

محمد هادی رستمیان در جمع مسئولان اجرایی استان بوشهر با اشاره به همکاری ۲۷ دستگاه با ستاد هماهنگی خدمات سفر، اظهار داشت: خروج و ورود مسافر در ایام تعطیلات نوروز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۸ تا ۱۰ درصدی داشته است.

وی علت کاهش مسافرت در ایام نوروز را وضعیت آب و هوایی و ماه مبارک رمضان دانست و بیان کرد: تردد درون استانی در ایام نوروز افزایش یافته و بیش از ۶ میلیون تردد ثبت شده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر، تردد ۶۰۰ هزار خودرو در مبادی ورودی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این مدت تردد بیش از ۵۵۰ هزار وسیله نقلیه در مبادی خروجی استان بوشهر ثبت شده است.

رستمیان با قدردانی از آموزش و پرورش در فراهم شدن زمینه اسکان مسافران در مدارس تصریح کرد: ستاد اسکان آموزش و پرورش استان بوشهر ۴۶۰ مدرسه، ۳ هزار و ۵۰۰ کلاس برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی آماده کرده و تاکنون افزون بر ۸۷ هزار مسافر در این مدارس اقامت داشته‌اند.

وی با اشاره به ایجاد ۱۸ کمپ در سطح شهر‌های استان بوشهر توسط شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: خدمات دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر از جمله هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راه، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ورزش و جوانان آموزش و پرورش و شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌ها قابل تقدیر و سپاس است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر از فراهم شدن سالن‌های سرپوشیده و مساجد و حسینیه‌ها برای اسکان مسافران در شرایط نامساعد جوی خبر داد و بیان کرد: با توجه به بارش باران و وزش باد این مکان‌ها در اختیار گردشگران نوروزی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.