تظاهرات اردنی‌ها برای نهمین شب متوالی مقابل سفارت تل‌آویو

هزاران شهروند اردنی برای اعلام همبستگی با غزه در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده و با نیرو‌های امنیتی اردن درگیر شدند.

هزاران اردنی برای نهمین روز متوالی در یک تظاهرات همبستگی با نوار غزه در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی شرکت کردند. تظاهرکنندگان شعار می‌دادند: مردم عادی سازی نمی‌خواهند، «لا اله الا الله، شهید حبیب خداست، با جان ما و خون ما، فدای تو‌ای غزه و ما سازش نمی‌کنیم و تسلیم نمی‌شویم.

براساس گزارش آناتولی، در همین حال نیرو‌های امنیتی از تظاهرات کودکان و افراد زیر هجده سال در مجاورت سفارت رژیم صهیونیستی جلوگیری کردند که این اقدام کودکان را به تظاهرات و سر دادن شعار برای مقاومت فلسطین برانگیخت و آن‌ها گفتند: حماس زمین را می‌لرزاند.

شایان ذکر است که رویداد‌های روز‌های گذشته بدون درگیری بین تظاهرکنندگان و پلیس نبود، بخصوص که آن‌ها سعی داشتند محل برگزاری مراسم خود را تغییر داده و از آنجا به سمت سفارت رژیم صهیونیستی حرکت کنند.

روز یکشنبه، ریاست امنیت عمومی اعلام کرد که تظاهرات طی شامگاه شنبه شاهد تلاش برای حمله، خرابکاری، توهین به پرسنل امنیتی و همچنین مسدود کردن جاده‌ها بود. اما در عین حال، او تاکید کرد که  به کار حرفه‌ای خود در حفظ امنیت و آرامش جامعه و توانمندسازی شهروندان برای بیان نظرات خود مطابق با قوانین ادامه خواهد داد.  

در همین حال منابع آگاه اعلام کردند که روز یکشنبه، نیرو‌های امنیتی اردن تظاهرات و راهپیمایی‌ها را در حومه ربیعه (حومه شهر امان پایتخت اردن) که سفارت رژیم صهیونیستی در آن مستقر است، به زور متفرق کردند و ده‌ها مرد و فعالان زن را دستگیر کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار