رسیدگی به ۱۲ هزار و ۱۸۲ پرونده تعزیراتی در خراسان جنوبی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از رسیدگی به ۱۲ هزار و ۱۸۲ پرونده تعزیراتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: میزان محکومیت این پرونده‌ها بیش از چهار هزار میلیارد ریال بوده است.

 محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: این تعداد پرونده در زمینه کالا و خدمات، دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز بوده که نسبت به سال قبل آن حدود ۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: سال گذشته تعداد پرونده‌های وارده در زمینه کالا و خدمات ۲ هزار و ۲۴۹، قاچاق کالا و ارز ۹ هزار و ۵۲۰ و بهداشت، دارو و درمان ۴۲۰ مورد بوده که بیش از ۹۰ درصد این پرونده‌ها مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی پرونده‌ها در حوزه قاچاق کالا و ارز در این مدت عنوان کرد:، اما در حوزه کالا و خدمات ۳۷ و در حوزه بهداشت و دارو ۲۲ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی درج نکردن قیمت، ارائه نکردن فاکتور و گرانفروشی را بیشترین موارد تخلف برشمرد و گفت: رسالت اصلی تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات اقتصادی است.

محدثی نژاد با بیان اینکه اجرای احکام در زمینه‌های مختلف نیز طبق قانون دنبال می‌شود گفت: در زمینه کالا و خدمات هزار و ۵۵۴ پرونده وارده بوده که ۱۰۴ میلیارد ریال وصولی آن بوده است.

وی به ورود چهار هزار و ۷۷۲ پرونده قاچاق کالا و ارز برای اجرای احکام در سال گذشته اشاره کرد و افزود: از این تعداد هم با مختومه شدن چهار هزار و ۷۶۴ پرونده بیش از ۲ هزار میلیارد ریال جریمه وصول و به خزانه دولت واریز شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی یادآور شد: در حوزه بهداشت دارو و درمان نیز سه هزار و ۶۵ پرونده اجرای احکام وارد شده که ۹ میلیارد ریال وصول جریمه آن بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پرونده‌های قاچاق مربوط به سوخت است گفت: اجرای احکام در حوزه کالا و خدمات ۴۲ درصد کاهش، اما در حوزه قاچاق کالا و ارز ۷۳ درصد افزایش داشته است.

محدثی نژاد به کاهش ۱۶ درصد اجرای احکام در حوزه بهداشت و درمان و دارو اشاره کرد و افزود: در حوزه مشاوران املاک هم ۸۱ تیم گشت فعال بوده که ۲۸۰ مورد بازرسی انجام و ۶۰ مورد تخلف گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.