آلمان: قانون جدید برای توقف پخش شبکه الجزیره توسط اسرائیل مایه نگرانی است

وزارت خارجه آلمان تصمیم دولت نتانیاهو برای توقف پخش شبکه الجزیره در سرزمین‌های اشغالی را مایه نگرانی دانست.

جامعه اعراب در سرزمین‌های اشغالی با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، معادل ۲۱ درصد از جمعیت اسرائیل را به خود اختصاص می‌دهند. گرچه این افراد از جنبه قانونی تبعه اسرائیل محسوب می‌شوند، اما در حقیقت این جمعیت فلسطینیانی هستند که طی جنگ ۱۹۶۷ در سرزمین‌های اصلی فلسطین باقی مانده و خانه‌های خود را ترک نکردند. اسرائیل همواره به دنبال سرکوب رسانه‌ها برای جلوگیری از آگاهی بخشی به اعراب بوده است. 

به گزارش الجزیره، آلمان از قانون جدید تصویب شده در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و احتمال توقف پخش شبکه الجزیره در سرزمین‌های اشغالی انتقاد کرد. 

وزارت خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: ما به قانون جدید تصویب شده در کنست با نگرانی نظر می‌کنیم. 

سباستین فیچر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این باره گفت: آزادی و تنوع فعالیت شبکه‌های خبری یکی از اصلی‌ترین ستون‌های دولت‌های لیبرال دموکرات در جهان است و اسرائیل نیز خود را پایند به لیبرال دموکراسی می‌داند!

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه شبکه الجزیره همدست حماس در حمله هفتم اکتبر بوده است، با استقبال از طرح کنست گفت که به سرعت این قانون را اجرایی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در پاسخ به سوالی پیرامون ادعای نتانیاهو در همدست خواندن الجزیره، تصریح کرد: ما به طور معمول با شبکه الجزیره مصاحبه می‌کنیم و اگر از دید ما این شبکه حامی تروریست بود از چنین کاری اجتناب می‌کردیم. 

براساس طرح جدیدی که در کنست به تصویب رسیده است، دولت نتانیاهو می‌تواند دفتر شبکه‌های خارجی در سرزمین‌های اشغالی را نیز تعطیل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار