در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح‌شد؛

۷ محکوم به حبس، نتیجه شکارغیرقانونی در تعطیلات نوروز

فرمانده یگان ویژه محیط زیست گفت: در ایام تعطیلات نوروز در کل کشور به دلیل تخلفات ۷ نفر حبس شدند و ۱۳۶ نفر با سند آزاد شدند.

سرهنگ محبت خانی فرمانده یگان ویژه محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با تلاش و کوشش محیط بانان از ۲۸ اسفند سال گذشته تا به امروز توانسته ایم طرح نوروزی یگان حفاظت را به خوبی اجرایی کنیم.  در این ایام هر روز نزدیک به ۲۶۰۰ نفر محیط بان در مناطق چهارگانه آماده به کار بودند و در این ۱۵ روز ۷۶۰۰ گشت پیاده داشتیم. همچنین ۷۰۲۹ گشت موتوری و ۷۶۶۸ مورد گشت خودرویی حاضر بودند.  ۲۴۴ هزار نفر داخلی و  ۱۵۶ هزار نفر افراد خارجی  از مناطق چهارگانه بازدید داشتند.

او گفت: در این مدت ۱۲۶ قبضه سلاح از شکارچیان در مناطق چهارگانه داشتیم و تقریبا ۹۸۶ مورد هم شکار و سید غیرمجاز آبزیان و پستان داران قرار گرفتند که برای آن ها پرونده تشکیل  شد. روی هم در این ۱۵ روز ۳۳۶ نفر را دستگیر کردیم و برای ۲۱۸ هم پرونده قضایی تشکیل  و تحویل محکام قضایی داده شد. برای روز طبیعت هم تمهیداتی صورت گرفت و با توجه به رعایت مردم به دلیل شهادت حضرت علی جمعیت گسترده‌ای در مناطق چهارگانه و پارک پردیسان نداشتیم و شلوغی در بعد از ظهر اتفاق افتاد و در این مدت هیچ گونه حریق و تخریبی نداشتیم.

محبت خانی تصریح کرد: رویکرد ما و موضوعی که در شورای معاونین بر آن تاکید شد موضوع تقویت ناوگان خودرویی محیط بانان بود که امسال باید انجام شود. رییس سازمان محیط زیست نیز دستور آن را صادر کرده اند و  تا نیمه اول سال ناوگان خودرویی محیط بانان تقویت خواهد شد.

او گفت: نیروی انسانی نیز موضوع دیگری بود که مطرح شد. تاکید بر این  شد که امسال بحث استخدام را پیگیری کنند. حدود ۳۵۰ محیط بان تا پایان سال به جمعیت محیطبانان تزریق خواهند شد. موضوع دیگری که  مطرح شده بحث مشخص شدن راهکار‌هایی برای جیره‌های غذایی و اضافه کار برای محیط بانان است  که در ‌تلاش ایم  آن ها از نظر معیشتی وضعیت بهتری داشته باشند.در ایام تعطیلات در کل کشور ۷ نفر برای انجام تخلفات حبس داشتیم و مابقی یعنی ۱۳۶ نفر با سند آزاد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
حبس ابد لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
وثیقه دیگه چرا
وقتی جرمی با وثیقه برطرف شه یعنی کشک
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
این خلاف کاران که بزکوییی رو شکار کردن حلام قانون اونا رو دستگیر کرده پیش خودشون گفتن دولت ملت سر گرم تعطیلی ایام نوروز متوجه ما نمیش
آخرین اخبار