معاون استاندار خراسان جنوبی:

پیام واقعه صحرای طبس باید به دنیا مخابره شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: پیام واقعه پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ و شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس به عنوان یکی از افتخارات و اثبات حقانیت نظام باید به سراسر دنیا مخابره شود.

 طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در جلسه برنامه‌ریزی سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس گفت: باید از این رویداد مهم در سطح کشور و استان نهایت بهره را ببریم و پیام مقدس این واقعه را به دنیا مخابره کنیم.

وی افزود: یکی از اقداماتی که آمریکا اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با هدف کودتا به صورت مستقیم انجام داد، حمله نظامی بود که با کمک و مدد الهی به نیت پاک امام راحل و شهدا طوفان شن در صحرای طبس راه افتاد و دشمن به اهداف خود نرسید.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: به دنبال آن نیز دشمن برنامه‌های دیگری همچون ترورها، جنگ‌های قومی و قبیله‌ای، هشت سال جنگ تحمیلی نابرابر و اکنون نیز جنگ تمام عیار ترکیبی را برنامه‌ریزی کرده که هر کدام از این اتفاقات سبب شده است که ایران اسلامی تجربیات بیشتری کسب کند و قوی‌تر شود.

وی تصریح کرد: در همه این طوفان‌ها با توجه به استقامت رهبر انقلاب، جان نثاران، متدینین و مردم باعث شده نظام جمهوری اسلامی ایران از این آزمایشات سربلند بیرون بیاید و تجربیات قوی‌تری کسب کنیم.

طالبی ادامه داد: از صدر اسلام که مذهب شیعه و علویون پایه‌گذاری شد، ایرانیان با توجه به روحیه ظلم ستیزی که داشتند همیشه مورد ظلم و ستم استکبار و استعمار و ظالمان زمان خود بوده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز با توجه به اینکه دست استعمار و استکبار به ویژه آمریکا و اسرائیل از منابع بسیار غنی ایران اسلامی کوتاه شد، امام خمینی (ره) با اعتقادات راسخی که داشت وضعیت و اهداف دشمن را برای مردم تشریح کرد و دست رد به سینه آنها زد.

وی تصریح کرد: آمریکای خبیث از گذشته تاکنون و بدون شک در آینده به دنبال براندازی و تغییر انقلاب و نظام بوده و هست.

طالبی اظهار کرد: اینکه اکنون بیان می‌کنند هدف ما تغییر رفتار بوده کاملا دروغ است و اگر تاکنون نتوانسته‌اند کاری انجام دهند، چون در توانشان نبوده است و همچنان به دنبال تغییر نظام هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای بزرگداشت سالگرد واقعه طبس کمیته‌هایی تشکیل و برای هر کدام وظایفی تعیین شده است همچنین باید ائمه جمعه و جماعات، مدارس، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهاد‌های فرهنگی نسبت به تشریح و تبیین این واقعه اقدام کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ذیل ستاد گرامیداشت پنجم اردیبهشت کمیته‌های هشت‌گانه تشکیل شده و مسئولان آن نیز مشخص شده‌اند.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی افزود: برای این واقعه نیاز به جریان سازی و درخواست داریم راویان و تاریخ دانان، دانشگاهیان، مدارس، ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه، فضا‌های مجازی و سایر جایگاه‌ها به این موضوع بیشتر بپردازند.

وی بیان کرد: طرح‌های هنری و فرهنگی خوبی در این خصوص برنامه‌ریزی شده تا این موضوع ملی در سطح کلان معرفی و تبیین شود و بتوانیم حق مطلب را ادا کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: اولین سیلی که در مقابله با نظام جمهوری اسلامی به آمریکا زده شد همین واقعه صحرای طبس و شکست دشمن بود که نیاز است بیشتر به آن پرداخته شود.

در این نشست هر کدام از دستگاه‌های اجرایی به بیان برنامه‌ها و پیشنهادات خود برای برگزاری هرچه بهتر مراسم پنجم اردیبهشت پرداختند.

پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ نظامیان آمریکایی با هواپیما‌ها و بالگرد‌های خود برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی نوپای ایران و آزادی جاسوسان در بندشان طی عملیاتی پیچیده وارد عمق خاک کشور شدند و در محلی فرود آمدند که امروز با نام "موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس" شناخته می‌شود.

عملیات نظامی و حمله تجاوزگرانه نظامیان آمریکایی موسوم به "پنجه عقاب" بر اثر توفان شن و امداد الهی به شکست خفت‌بار منجر شد.

صحرای طبس در فاصله ۱۳۰ کیلومتری محور طبس - یزد قرار دارد و هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسوولان در شهرستان طبس برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.