بارش‌های رگباری خراسان رضوی را فرا می گیرد

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه ناپایدار جوی از فردا پنجشنبه در استان فعال می شود و به تدریج تا هفته آینده استان را تحت تاثیر بارشهای رگباری قرار خواهد داد.

زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این سامانه ناپایدار جوی به شکل رگبار باران، گاهی با رعد و برق و در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ و احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین افزایش سرعت وزش باد در استان همراه خواهد بود.

او افزود: زمان و شدت فعالیت این سامانه بارشی در بخش‌های مختلف استان متغییر است، اما در مجموع پیش بینی می‌شود بیشترین حجم بارش‌ها به ویژه در مشهد مربوط به روز‌های جمعه این هفته و شنبه و یکشنبه هفته آینده باشد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین از روز جمعه دمای هوا در استان کاهش محسوسی خواهد داشت و تا روز یکشنبه هوای خنک در خراسان رضوی ماندگار خواهد بود.

آهنگرزاده بیان کرد: دیروز فریمان با پنج درجه سانتیگراد و مه ولات با ۲۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی بودند.

او نوسان دمایی مشهد را نیز بین ۱۰ تا ۲۲ درجه سانتیگراد عنوان و تصریح کرد: در این بازه زمانی بیشترین سرعت وزش باد در تایباد به میزان ۶۱ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار