مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان

رییس حفاظت محیط زیست بوکان گفت: گله ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی در منطقه شکار ممنوع دشت فیض‌الله‌بیگی مشاهده شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در گفتگو با خبرنگاران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی را در منطقه شکارممنوع دشت ۴۷ هزار هکتار فیض‌الله‌ بیگی این شهرستان مشاهده کردند.

رحیم عبدالکریمی اظهار کرد: در فصل بهار این گونه برای تغذیه از مراتع به صورت گله‌ ای حرکت می‌ کنند و در تلاش هستند که خود را از مناطق پر خطر و شلوغ دور کنند.

وی از دوستداران محیط زیست به‌ویژه اهالی روستا‌های این منطقه خواست تا در صورت مشاهده دسته‌های قوچ و میش ارمنی از نزدیک شدن به آنها و حتی تصویربرداری و انتشار آن در فضای مجازی خودداری کنند، زیرا ممکن است راهنمایی برای شکارچیان متخلف باشد.

رییس حفاظت محیط زیست بوکان گفت: با تلاش و پیگیری‌های مکرر و در راستای امانتداری و حفاظت از میراث زیست محیطی ارزشمند و غنی، شهرستان بوکان اکنون دارای سه منطقه شکار ممنوع «سارده کویستان»، «دشت فیض الله بیگی» و «سه کانیان» و یک پناهگاه مخصوص حیات وحش بنام «دشت سوتاو» است که ارتقای منطقه «بهی فیض الله بیگی» به منطقه حفاظت شده نیز در حال پیگیری است.

قوچ و میش ارمنی همان گوسفند وحشی است، این نوع گوسفند با چندین نژاد متفاوت از جمله قوچ اصفهان، قوچ لرستان و قوچ عریان حوالی مشهد در ایران زیست می‌کنند، خالص‌ترین نژاد گونه قوچ و میش ارمنی در کشور متعلق به زیستگاه‌های آذربایجان غربی به ویژه منطقه حفاظت شده "مراکان" خوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.