۳ برابر شدن جمعیت حیات‌وحش منطقه حفاظت شده مراکان خوی

رئیس محیط‌زیست شهرستان خوی از ۳ برابر شدن جمعیت حیات‌وحش منطقه حفاظت شده مراکان در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خوی گفت: داده‌های سرشماری بیانگر ۳ برابر شدن جمعیت حیات‌وحش در منطقه حفاظت شده مراکان خوی است.

جبرئیل قلی‌پور می گوید: در اجرای طرح سرشماری اخیر حیات‌وحش مراکان اولین منطقه حفاظت شده کشور که به مدت ۵ روز و با حضور ۶۰ نفر از محیط‌بانان، جوامع محلی و دوستداران محیط‌زیست در قالب ۱۲ گروه اجرا شد بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ رأس قوچ و میش اصیل ارمنی و کل و بز شمارش شد.

وی افزود: در اجرای این طرح بیش از ۳ هزار ۷۰۰ رأس کل و بز و بیش از هزار و ۱۴۰ رأس گونه ارزشمند قوچ و میش اصیل ارمنی شمارش شد.

قلی‌پور تصریح کرد: بر اساس این سرشماری شمار کل و بز وحشی منطقه در مقایسه با سال گذشته ۳ برابر شده است و قوچ و میش اصیل ارمنی نیز ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خوی همکاری جوامع محلی زیست‌محیطی در صیانت از حیات‌وحش و اجرای طرح‌های مداوم پایش محیط‌بانان و تکمیل زیرساخت‌های منطقه از جمله ساخت دو آب‌انبار را از مهم‌ترین عوامل افزایش گونه‌های جانوری منطقه حفاظت شده مراکان اعلام کرد.

منطقه حفاظت شده مراکان خوی با مساحتی بیش از ۱۰۳ هزار هکتار اولین منطقه حفاظت شده کشور است که در آن ۲۸ گونه جانوری در ۱۲ خانواده و ۵ راسته زیست می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.