کشف و ضبط لاشه دو رأس کل وحشی در منطقه حفاظت شده مراکان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان از شناسایی ۵ شکارچی متخلف و کشف و ضبط لاشه ۲ رأس کل وحشی از متخلفین در منطقه حفاظت شده مراکان، در فصل زایمان حیات وحش خبر داد.

رضاخیری گفت: مأموران یگان حفاظت منطقه مراکان در گشت و کنترل و پایش منطقه با شنیدن صدای تیراندازی متوجه حضور تعدادی از شکارچیان متخلف شناخته شده در ارتفاعات منطقه دره شام می‌شوند مأموران برای بررسی موضوع پس از مستقر شدن در ارتفاعات منطقه با دوربین کشی، پنج نفر شکارچی غیرمجاز را در حال حمل لاشه‌های شکار به طرف پایین ارتفاعات مشاهده میکنند.

او می گوید: مأموران پس از حصول اطمینان از مسیر برگشتی متخلفین با برقراری تماس، اکیپی کمکی به محل اعزام و موفق به مسدود نمودن مسیر فرار متخلفین شدند. متخلفین با مشاهده مأموران با بجا گذاشتن لاشه ۲ رأس کل وحشی بعد از درگیری و شلیک چندین تیر هوایی از تاریکی شب استفاده نموده و از منطقه متواری شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان می گوید:خوشبختانه با استفاده از فیلم برداری و مستند سازی‌های صورت گرفته از نزاع و درگیری‌های فیزیکی صورت گرفته متخلفین با مأموران افراد خاطی شناسایی و طی تنظیم گزارش قضایی به دادگستری معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: یگان حفاظت در راستای انجام وظایف ذاتی خود ضمن گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت با برخورداری از اشراف اطلاعاتی به تخلفات زیست محیطی با فوریت واکنش نشان خواهد داد.

جریمه زیست محیطی ناشی از شکار هر رأس کل کوهی بر اساس مصوبه ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال می‌باشد.

منطقه حفاظت شده مراکان با ۷/۱۰۳۹۸۳ هکتار وسعت و ۷ پاسگاه محیط بانی اولین منطقه حفاظت‌شده کشور و تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی قرار دارد. شاخص‌ترین گونه‌های جانوری این منطقه نژاد خالص قوچ و میش ارمنی و کل و بز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.