کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس احضار شد

وزارت خارجه انگلیس در پی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی کاردار سفارت کشورمان را احضار کرد.

وزارت امور خارجه انگلیس در تداوم حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی، کاردار سفارت ایران در لندن را به این وزارت‌خانه دعوت کرد تا مواضع انگلیس را درباره پاسخ نظامی ایران به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی تکرار کند.

وزارت امور خارجه انگلیس یکشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت لندن منتشر شد نوشت: امروز به دستور وزیر امور خارجه، کاردار سفارت ایران در لندن احضار شد.

در این بیانیه ضمن تکرار مواضع حمایتی لندن از رژیم صهیونیستی آمده است: بریتانیا حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران به اسرائیل و همچنین نقض حریم هوایی اردن و عراق را به شدت محکوم می‌کند. در زمان تنش بزرگ در خاورمیانه، این اقدام ایران عمیقا خطرناک و غیرضروری بود.

انگلیس بدون اشاره به اینکه پاسخ تهران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت ادعا کرد: مقامات ایران باید برای تنش زدایی و توقف رفتار‌های بی ملاحظه و غیرقانونی خود اقدامی معنادار و فوری انجام دهند.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس همچنین بر لزوم «آزادی فوری و بدون قید و شرط» کشتی توقیف شده مرتبط با رژیم صهیونیستی در تنگه هرمز تاکید شده و آمده است: بریتانیا به دفاع از امنیت اسرائیل و امنیت همه شرکای منطقه‌ای خود از جمله اردن و عراق ادامه خواهد داد. ما به همکاری با شرکای بین المللی خود برای حفظ ثبات در منطقه ادامه خواهیم داد.

ساعاتی پیش هم دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، مواضع لندن را درباره حمله ایران علیه سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده است.

ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
خدا خیر نده کسانی که سفارت این جانیان تو کشور ما باز کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
دو نسل باید از روی زمین نابود شود تا کره ی زمین روی خوش را به خود ببیند .1 انگلیسیهای خبیث 2 صهیونیست های کثیف آمریکاییها هم که در حد گاو چران هستن و خطری ندارن
Japan
سید
۱۰:۳۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
سلام، لعنت ونفرین خدا بر اسرائیل صهیونیست و دولت آمریکای شیطان و انگلیس خبیث و تمامی حامیانشان و همدستانشان. لعنت و نفرین بر دهن و چشم و گوش و زبان و قلب و ذهن و مغز شما این عضوهای شما در برابر حق نابینا و ناشنوا هستند و درک و شعور درست حسابی ندارند .و هرگز حق را نخواهند فهمید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
نابودی اسرائیل 100 درصد فقط واجب است و هم به نفع منطقه و جهان است چون به خاطر اسرائیل و با حمایت همه جانبه آمریکا و غرب؛ مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه فلسطین، غزه، لبنان، سوریه و هم مسلمانان را قتل عام می کند، جنایت می کند، آدم می کشد و هم دست به اقدامات تروریستی و هم برای منطقه و جهان مشکلات ایجاد کرده است و هنوز هم مشکلات ایجاد می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
صهیونیست ها جنایتکار و با حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
از سال 1917 تاکنون برای همه مردم ایران، منطقه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آلمان جنایتکار در کار است.
شمار تلفات غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی به نزدیک ۳۴ هزار نفر رسیده، ۸۵ درصد از جمعیت آن با وجود نبود مواد غذایی، آب آشامیدنی و دارو آواره شده و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی آن از بین رفته است.
آلمان تسلیحات اسرائیل را تامین می کند چرا؟
خشونت علیه ملت فلسطین را متوقف کنید!
وقتی 35 هزار نفر را در فلسطین می کشتند این گروه هفت و سازمان ملل کجا بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
پاسخ به اسرائیل نشان داد رهبری ایران به حرف خود عمل می‌کند. که رهبری ایران به حرف خود عمل و بدون تردید با دشمن مقابله می‌کند. در پاسخ به جنایت و تجاوزگری صهیونیست ها در هدف قرار دادن کنسلوگری ایران در سوریه و به شهادت رسیدن جمعی از فرماندهان ارشد سپاه قدس و مستشاران نظامی ایران از جمله سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج‌رحیمی و پنج تن از همراهانشان، ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی پرتاب کرد.
هشدار دادیم که اگر انگلیس به تل‌آویو کمک کند پایگاه‌هایش در منطقه هدف قرار خواهند گرفت.
بارها هشدار دادیم که نیروهای انگلیسی حق حضور در منطقه را ندارند.
هیچ کس حق ندارد با دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس گفت وگو همکاری کند چون به خاطر که انگلیس از سال 1332 تاکنون دشمن ملت ایران است. چون به خاطر که انگلیس از سال 1357 تاکنون دشمن حکومت نظام جمهوری اسلامی است.
و این در حالی است که حمایت ارتش انگلیس جنایتکار از اسرائیل جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی تنش‌ها در منطقه بوده است.
حمله ایران می‌تواند به جنگ غزه پایان دهد حمله‌ ایران به اسرائیل دفاع از خود بود.
و این در حالی است که انگلیس جنایتکار حمله اسرائیل جنایتکار به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم نکرد چرا؟
کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد بعد از گذشته بیش از 75 سال خواستار کاهش تنش ها در خاورمیانه شد شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را محکوم کرده بود و متعاقباً عاملان آن را محاکمه می‌نمود، شاید ضرورتی برای مجازات این رژیم سرکش توسط ایران وجود نداشت.
Iran (Islamic Republic of)
انگلیس با فروش سلاح به اسرائیل در فاجعه غزه شریک است. که دولت لندن با حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در فاجعه انسانی در این منطقه شریک است.
۲۳:۰۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
انگلیس با فروش سلاح به اسرائیل در فاجعه غزه شریک است.
که دولت لندن با حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در فاجعه انسانی در این منطقه شریک است.
آخرین اخبار