افشای ابعاد جدید از انفجار تروریستی کرمان

رئیس علوم پزشکی کرمان با اشاره به آشکار شدن ابعاد دیگری از انفجار ناجوانمردانه تروریستی کرمان، گفت: ساچمه‌های کارگزاری شده در جلیقه انفجاری آلوده بودند.

مهدی احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یکی دیگر از مجروحان انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان که در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) بستری بود به شهادت رسید، گفت: این نوجوان ۱۳ ساله از ناحیه گردن دچار آسیب‌دیدگی شده و مهره دوم گردن وی کاملاً قطع شده بود.

وی با اشاره به اینکه عمل جراحی این نوجوان با تلاش تیمی که از تهران آمده بودند، انجام شد، افزود: با این وجود صبح امروز محمدمهدی ایرانمنش آخرین مجروح این انفجار تروریستی بستری در بیمارستان کرمان به خیل شهادت پیوست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بقیه مجروحان انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان همه ترخیص شده اند، تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی همراه با دانشگاه علوم پزشکی کار بیماران شناسایی شده را در منزل انجام می‌دهد و کسانی هم که نیاز به ارجاع داشته باشند به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مجروحان این حادثه از سوی بنیاد شهید شناسایی شده اند و هر کدام که با کارت شناسایی مراجعه کنند تمام خدمات آنها به صورت رایگان در مراکز درمانی ما انجام می‌شود، تصریح کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز امسال برخی از این مجروحان که نیاز به فیزیوتراپی داشتند، خدمات خود را در بیمارستان شهید باهنر کرمان دریافت کردند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه چند نفر از مجروحان انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان هم با تلاش بنیاد شهید به تهران اعزام شدند و کار درمانی آنها پیگیری شده است، گفت: خوشبختانه این مجروحان در حال حاضر در وضعیت استیبل قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مجروحان این انفجار، تفاوتی با مجروحان زمان جنگ دارند، افزود: زمان جنگ به دلیل داغ شدن گلوله و ترکش‌ها، استریل محسوب می‌شدند، اما این ساچمه‌ها داغ نشده و استریل نبودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه اتفاقی که در کرمان افتاد کاملاً جدید بود و بعد از حادثه و اعمال جراحی متوجه عفونت‌های بسیار شدیدی در مجروحان این حادثه شدیم، افزود: این عفونت‌ها نه تنها در مجروحان بستری در بیمارستان‌های کرمان که مجروحان بستری در دیگر بیمارستان‌ها هم مشاهده شده است.

وی با اشاره به اینکه چهار مجروح این حادثه در بیمارستان بقیه الله تهران بستری بودند، تصریح کرد: در بازدید‌هایی که از بیمارستان بقیه‌الله تهران داشتیم، چهار مجروح بستری در این حادثه همه دچار عفونت‌های بسیار شدید شده بودند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ساچمه‌ها را برای آزمایش فرستادیم، افزود: احتمال اینکه این ساچمه‌ها قبل از کارگزاری آلوده شده باشند، وجود دارد و کسی که کار تروریستی می‌کند از انجام هیچ کار ناجوانمردانه‌ای کوتاهی نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مجروحان این انفجار تروریستی به عفونت‌های بسیار شدیدی دچار شدند، بیان داشت: هنوز هم تعدادی از این مجروحان با این عفونت‌ها دست به گریبان بوده و در حال درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اتفاقات مثبتی که با وجود شرایط سخت در حوزه بهداشت و درمان کرمان رقم خورده است، گفت: بخشی از ۱۳ میلیارد تومان بدهی معوقات پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده و در حال حاضر این بدهی به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است و این بدهی در سال‌های گذشته سبب شد میزان مقالات دانشگاه کاهش داشته باشد.

وی با بیان اینکه کرمان در پرداخت حق و حقوق پرستاری بعد از تهران، رتبه دوم کشور را دارد، به مشارکت خیران در امر سلامت اشاره کرد و افزود: خیران در ساخت و خرید برخی دستگاه‌های پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی کمک می‌کنند. در همین راستا بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی امام رضا (ع) به عنوان بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب شرق کشور با کمک خیران در کرمان در حال ساخت است و همچنین با کمک خیران ۹ دستگاه آمبولانس خریداری و به ناوگان دانشگاه اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در بعضی شهرستان‌ها برای حضور پزشکان امکانات حداقلی وجود ندارد و پزشکان نیز انگیزه‌ای ندارند که باید به این امر توجه شود، تصریح کرد: اصلاح سبک زندگی مردم یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی کرمان است، زیرا اگر اصلاح شود مشکلات و بیماری‌ها نیز به سراغ مردم نمی‌آیند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع وجود اتباع خارجی در کرمان و بار مالی که آنها بر سیستم درمان تحمیل می‌کنند اشاره کرد و عنوان کرد: با توجه به جمعیت زیاد افاغنه در مراکز درمانی، ایرانی‌ها رغبتی برای حضور در این مراکز ندارند و از خدمات محروم می‌شوند هزینه‌های تحمیلی آنها دقیقا مشخص نیست، اما مبلغ آن بسیار زیاد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
این ابعاد تازه از حادثه تروریستی نه بلکه ابعاد تازه از حماقت پزشکان ما هست. یعنی شاهکاریم. دوستان توقع داشتن تروریست بره ساچمه ها را استریل کنه بعد کمربند انتحاری درست کنه باهاشون؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کار رژیم خونخوار وحشی صیهونیستی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
به افاغنه رحم نکنید که باعث و بانی بیشتر مشکلات جامعه هستند . الان که در افغانستان جنگ نیست تشریف ببرند کشور خودشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
چطوری اینهمه مدت زنده مونده بوده ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اخراج افاغنه بار مالی کم می‌شود و سیستم درمان کرمان نفس تازه ای می‌کشد.
مسولین کرمان کجایید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگ بر آمریکای حامی تروریست
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۶:۳۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
همه جا دنیا اتباع غیر مجاز بیرون می کنند.