بیماری هزار چهره در دیشموک کهگیلویه وبویراحمد رو به افزایش است

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: بیماری هزار چهره در روستای رودریش در حال افزایش است و تیم پزشکی در هفته‌های اخیردر این روستا حضور پیدا کردند.

سید منصور تقوی رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت:  بیماری هزار چهره (تب مالت) در روستای رودریش در حال افزایش است و تیم پزشکی در هفته‌های اخیردر این روستا حضور پیدا کردند و از اهالی آزمایش گرفته شد و هم اینک هم برای درمان و بررسی شرایط این بیماری به رودریش دیشموک اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: تاکنون و پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته اند.

وی افزود: ۲۰ نفر مشکوک بودند که از آن‌ها نمونه گرفته شد و مابقی مردم هم متقاضی بودند که آزامایش دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه عنوان کرد: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

تقوی ابراز کرد: وقتی یک فرد بیمار می‌شود و متوجه می‌شویم بیمار است به اطلاع دامپزشکی می‌رسانیم.

وی ادامه داد: دامپزشکی واکسیناسیون دارند که تا مدت زیادی دام‌ها را مصون نگه می‌دارند. وقتی که هم مبتلا می‌شوند باید یا خرید شوند و امحا شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: ما به آن‌ها آموزش می‌دهیم که شیر و گوشت شان مشکل زا است.

تقوی افزود: دامپزشکی برای دام هایشان پروتکل دارد. اطلاع یافته ایم که این دام را مردم در خوزستان و سایر استان‌های همجوار به قیمت ارزان‌تر می‌فروشند.

وی تصریح کرد: این مهم باعث می‌شود بیماری تب مالت بیشتر شیوع پیدا کند. ضمن اینکه دامپزشکی واقعا زحمت می‌کشد باید این دام‌ها بیمه باشند تا خریداری و امحا شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه بیان کرد: ظاهرا روستایی‌ها دام هایشان را بیمه نمی‌کنند و این چرخه در احشام در حال چرخش است و وضعیت را خطرناک می‌کند.

وی ابراز کرد: این بیماری در روستای رودریش در حالت اپیدمی است، اما در سایر نقاط شهرستان ما به این صورت اپیدمی وجود ندارد.

تقوی گفت: روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است و مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند، رودریش به لحاظ تقسیمات کشوری هم اینک زیر نظر شهرستان کهگیلویه است، اما در حقیقت به لحاظ مسافت فاصله اش با یاسوج نزدیک‌تر و ارایه خدمات نیز بهتر انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.