نتانیاهو: هیات مذاکره کننده اسراییل بر روی مواضع ما ثابت قدم خواهد بود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ورود هیات مذاکره کننده این رژیم به قاهره برای گفتگو درباره استقرار صلح در غزه خبر داد.

رژیم صهیونیستی با هدف افزایش فشار نظامی به جنبش حماس برای گرفتن حداکثر امتیاز و دادن کمترین امتیاز ممکن عملیات نظامی در رفح را آغاز و با اشغال گذرگاه رفح با مصر، تنها گذرگاه فلسطینیان برای دسترسی به خارج از کشور، عملا امنیت غذایی غزه را بیش از پیش به خطر انداخت. این در حالی است که بمباران گسترده رفح از دیروز تشدید شده است. 

به گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای از ورود مذاکره کنندگان ارشد صهیونیست به قاهره، پایتخت مصر برای مذاکره پیرامون جنگ غزه خبر داد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی نتانیاهو آمده است: مذاکره کنندگان ارشد اسراییلی برای گفتگو پیرامون آتش بس در غزه و آزادی اسرای ما به قاهره وارد شدند. 

این بیانیه می‌افزاید: من به هیات اسراییلی دستور دادم بر شرایط لازم برای آزادی اسرای ما از غزه و نیز الزامات ضروری برای تضمین امنیت اسراییل محکم بایستند. 

نتانیاهو می‌گوید پیشنهاد صلحی که حماس پذیرفته است بسیار با خواسته‌های اسراییل فاصله دارد. 

مقامات صهیونیست از جمله ایتمار بن گویر، رئیس امنیت داخلی و بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم تهدید کرده اند در صورتی که نتانیاهو به صلح با حماس تن دهد، از کابینه ائتلافی خارج خواهند شد. 

با این حال، مقامات آمریکایی امیدوارند شکاف‌های موجود میان حماس و اسراییل طی مذاکرات آتی برطرف شده و آتش بس پایدار در غزه استقرار یابد. اکنون ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) در منطقه حضور دارد و قرار است در مذاکرات قاهره نیز پای میز مذاکره بیاید.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار