خطیب جمعه کرمان:

گروه‌های مردمی برای جهش تولید فعال شوند

خطیب جمعه کرمان گفت: جهش تولید بدون مشارکت مردمی، جهش نمی‌شود؛ لذا گروه‌های مردمی باید فعال شوند و طرح، سرمایه و فناوری به میان بیاید تا فرمایش مقام معظم رهبری بر زمین نماند.

حجت‌الاسلام احمد شیخ بهایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام علی (ع) گفت: در راستای شعار سال لازم است همه فکر کنیم که نقش ما در جهش تولید چیست.

وی افزود: البته الحمدالله در این دولت کارخانه‌هایی که به چرخه تولید برگشته نزدیک به ۹ هزار کارخانه است و عده زیادی از بیکاران به کار گرفته شده اند.

حجت‌الاسلام شیخ بهایی تاکید کرد: در سطح استان کرمان در راستای تحقق شعار سال باید کار‌هایی انجام و برنامه ریزی توسط مسئولان عملیاتی شود و در سفر بعدی هیأت دولت به ویژه در بخش مسکن و تامین زمین طرح‌ها آماده بهره‌برداری باشد.

خطیب جمعه کرمان با تبریک روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت اظهار داشت: دختران جواهر و قیمتی هستند لذا باید در جایی در امان باشد و ارزش‌گذاری شوند و حجاب برای شما کرامت است

وی تصریح کرد: هر چه جامعه و تمدن پیشرفت کند مختصات انسانی انسان عوض نمی‌شود و دستور اسلام به حجاب برای حفظ این جواهر و گوهر است زن ارزش دارد و نباید در دسترس همگان قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام شیخ بهایی با بیان اینکه دختر باید از نظر تربیت نفسانی کار کند تصریح کرد: وظیفه آینده زنان و دختران ساختن جامعه است، زیرا نیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند و نیم دیگر جامعه نیز در دامن آنها بزرگ شده و رشد می‌کنند و سلامت و پیشرفت جامعه منوط به عفت، پاکی و پاکدامنی آنها است و دشمن روی همین نکته پایه‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه بحث جمعیت برای کشور بسیار مهم است، تاکید کرد: ازدواج‌ها را آسان کنیم و سخت‌گیری ها، آداب و رسوم زائد حذف شود و ازدواج به هنگام صورت بگبرد.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اهمیت فرزند آوری و تربیت فرزند گفت: برترین بانوی عالم حضرت زهرا (س) است و ایشان در بین همه اشتغالات، همسرداری و فرزند آوری را به عهده گرفت و در مواقع لازم با حضور در صحنه به دفاع از ولایت پرداخت.

وی تصریح کرد: کشور نیاز به رشد علمی دارد و جوانان و نوجوانان باید در تحصیل کوشا باشند و بهانه‌ها را کنار بگذارند و مشکلات اقتصادی نباید مانع تحصیل جوانان شود.

حجت‌الاسلام شیخ بهایی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است و کسانی که احیانا در دور اول شرکت نکردند، می‌توانند در حوزه‌های انتخاباتی دور دوم شرکت کنند و بار امانت بر دوش نمایندگان منتخب است.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به هفته تجلیل از امامزادگان (ع) تصریح کرد: هر کدام از این امامزادگان باید قطب فرهنگی باشند و این با کمک مردمی و برنامه ریزی مسئولان امکان پذیر است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره حج افزود: ایشان بر جنبه باطنی یعتی ذکر خدا و جنبه اجتماعی که همان اتحاد است تاکید کردند و حج امسال حج برائت نه تنها از آمریکا و اسرائیل، بلکه از همه کسانی که در مقابل ظلم آنها سکوت کرده و راه را برای تامین اقتصادی آنان باز کردند.

حجت‌الاسلام شیخ بهایی گفت: مردم مظلوم غزه بیش از ۶ ماه زیر بمباران هستند و راه فراری ندارند و فقط شب تنبیه و عملیات وعده صادق بود.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان فرمودند قدرمعلم باید شناخته شود، زیرا معلم منابع انسانی را تامین می‌کند و از نظر مالی و علمی و فرهنگی توانمند شود تا بتواند به شاگردان امید دهد آنها را در مسیر علم و مهارت آموزی قرار دهد و متوجه فعالیت‌های اجتماعی کند.

خطیب جمعه کرمان خطاب به آمریکا و اسرائیل گفت: هر جنایتی می‌خواهید بکنید که چیزی از عمر ننگین و حکومت ظالمانه تان نمانده است و قدرت جبهه مقاومت و وجدان‌های بیدار، باقیمانده وجود ننگین شما را به دریا خواهد ریخت.

وی با بیان اینکه هیچ چیز نباید مانع از شرکت در نمازجمعه شود و جمعیت باید باشکوه باشد، افزود: شکوه جمعیت نمازجمعه موضوعیت دارد و شیطان به بهانه‌های مختلف می‌خواهد نماز جمعه را خلوت کند.

منبع: ایرنا کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.