مراجعه روزانه ۲۰۰ زائر عمره به درمانگاه‌های مکه

مسئول درمانگاه‌های عمره ۱۴۰۳ گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار به درمانگاه‌های ایرانی در مکه مکرمه مراجعه می‌کنند که بیشتر به دلیل ناراحتی‌های، تنفسی، سرما خوردگی و عضلانی است.

حسین فضلی مسئول درمانگاه‌های عمره ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه کادر درمان اعزامی به عمره در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه وارد سرزمین وحی شدند، اظهار کرد: پس از ورود به شهر مدینه منوره، درمانگاه راه اندازی شد و به زائران خدمات ارائه کرد.

وی با تأکید بر اینکه بیماران اورژانسی هر ساعت که مراجعه می‌کردند ویزیت می‌شدند و از نظر دارو مشکل خاصی نداشتیم، خاطرنشان کرد: زائران در دو نوبت از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ و ۵ عصر الی ۹ شب پذیرش می‌شدند.

مسئول درمانگاه‌های عمره ۱۴۰۳ در ادامه افزود: با آغاز عزیمت زانران به مکه مکرمه بخشی از کادر درمان عازم این شهر شدند و پس از ورود به شهر مکه، در هتل مواکب کوثر مستقر و با راه اندازی درمانگاه شروع به پذیرش بیماران کردند.

وی افزود: روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار به درمانگاه‌های ایرانی در مکه مکرمه مراجعه می‌کنند که بیشتر به دلیل ناراحتی‌های، تنفسی، سرما خوردگی و عضلانی است.

مسئول کادر درمان زائران عمره در ادامه به وضعیت نیرو‌های کادر درمان پرداخت و گفت: در درمانگاه مدینه منوره یک پزشک و یک پرستار به درمان زائران پرداختند و در درمانگاه مکه مکرمه ۲ پزشک و ۲ پرستار، از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب یکسره به صورت شیفتی مشغول خدمت به زائران هستند.

وی گفت: در مدینه منوره ۳ بیمار به بیمارستان‌های سعودی اعزام و پس از درمان ترخیص شدند و در مکه مکرمه هم ۳ بیمار به بیمارستان‌های سعودی اعزام و پس از درمان ۲ نفر مرخص و یک نفر تحت درمان است.

فضلی پیاده روی زیاد برای انجام اعمال، پیاده‌روی در صفا و مروه و گشت و گذار و حضور در اماکن مختلف را از عوامل بروز برخی از بیماری‌ها ذکر کرد.

وی بیماری‌های گوارشی و سرماخوردگی را از دیگر عوامل مراجعه زائران به درمانگاه‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به گرمای هوا، زائران احساس تشنگی می‌کنند که باعث می‌شود به سمت مصرف بیشتر نوشیدنی‌های سرد مثل نوشابه روی آورند و از سوی دیگر متعادل نبودن درجه کولر‌ها نیز در بروز این بیماری‌ها مؤثر است.

فضلی از زائران خواست از پیاده روی، هنگام اوج گرما خودداری کرده و سعی کنند از ساعات خنکی هوا برای زیارت و طواف در مسجد الحرام استفاده کنند.

منبع: تسنیم

برچسب ها: زائر مکه ، عمره مفرده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
تو همه هتلا باید یه دکتر با یه آمبولانس مجهز حضور داشته باشه
آخرین اخبار