صدور ۶۲ هزار اسناد تک برگی از اراضی زراعی آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: اسناد تک برگی ۶۲ هزار قطعه از اراضی زراعی استان صادر شده است و این روند با جدیت و سرعت ادامه دارد.

 رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی استان گفت: تثبیت اراضی کشاورزی اقدامی مفید هم برای دولت و هم برای کشاورزان است و تاکنون اسناد تک برگی ۶۲ هزار قطعه از اراضی زراعی استان آذربایجان غربی با همکاری‌های مثبت و رو به رشد تمام متولیان صادر شده است.

ناصر عتباتی ادامه داد: هنر ما حفاظت از اراضی کشاورزی با تثبیت و سند دار کردن آنها است و از این رو همه مجموعه‌ها می‌بایست برای تحقق این امر که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد تلاش کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه گفت: اجرای قانون حدنگار خاصه در اراضی کشاورزی آثار و برکات زیادی دارد که یکی از این آثار پایان اختلافات بین حاکمیت و دولت و مجموعه‌ها با صاحبان اراضی کشاورزی و در نتیجه رضایتمندی مردم است.

حسین مجیدی ادامه داد: کمیسیون رفع تداخلات یک ظرفیت بسیار خوب برای برطرف کردن مشکلات و چالش‌ها در راستای تثبیت اراضی کشاورزی است و تاکنون منجر شده که بیش از ۵۲ درصد از اراضی کشاورزی استان سند دار شود ولی این آمار آن چیزی نبوده است که مورد انتظار است و باید تلاش کرد تا پایان سال این عدد به رقم ۸۰ درصد برسد.

شایان مهر مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با اعلام اینکه تاکنون به امروز بالغ بر ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی است سند دار شده اند، مشکلات و چالش‌های پیش روی سنددار کردن اراضی را تشریح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.