بورل انتقال غیرنظامیان غزه به مناطق غیرامن را محکوم کرد

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید حمله به رفح را متوقف و از انتقال اجباری مردم این منطقه به مناطق غیرامن خودداری کند.

جوزپ بورل، مسئول عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی گفت که غیرقابل قبول است که غیرنظامیان در رفح مجبور شوند به مناطق ناامن بروند.

براساس گزارش آناتولی، این مطلب امروز یکشنبه منتشر شد در حالیکه به حمله گسترده ارتش صهیونیستی که از چند روز پیش علیه رفح آغاز شد، اشاره می‌کند.

بورل افزود: اسرائیل بر اساس قوانین بین المللی موظف است از غیرنظامیان حمایت کند. اجبار غیرنظامیان در رفح به سمت مناطق ناامن غیرقابل قبول است.

او ادامه داد: ما همچنان از اسرائیل می‌خواهیم که عملیات زمینی در رفح را ادامه ندهد که این امر بحران انسانی را تشدید می‌کند.

علیرغم افزایش هشدار‌های بین المللی در مورد گسترش عملیات نظامی در رفح، ارتش اسرائیل صبح روز شنبه خواستار کوچ اجباری ساکنان محله‌های واقع در قلب شهر رفح شد و بدین ترتیب عملیات خود را گسترش داد.

حماس روز شنبه نسبت به پیامد‌های کنترل گذرگاه رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی و بسته شدن آن برای پنجمین روز هشدار داد که فاجعه انسانی و تشدید وضعیت قحطی در سراسر نوار غزه محاصره شده را بدتر می‌کند.

اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار شهید در پی داشته است که اکثر آنها کودکان و زنان هستند. غزه ویرانی‌های گسترده، بلایای بهداشتی و زیست‌محیطی و بحران‌های انسانی زیادی را تحمل کرده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار