سناتور آمریکایی: شکست و اختلاف با آمریکا میراث نتانیاهو است

یک سناتور دموکرات آمریکایی می‌گوید شکست راهبردی هفتم اکتبر و ایجاد اختلافات با آمریکا نتیجه رویکرد نتانیاهو در جنگ علیه غزه است.

کریس کونز، سناتور آمریکایی در یک برنامه تلویزیونی در خصوص رویکرد و سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «در حال حاضر میراث او یک شکست بزرگ، راهبردی و دفاعی در هفتم اکتبر و همچنین ایجاد یک گسست واقعی در روابط طولانی و مستحکم بین آمریکا و اسرائیل است».

به گزارش پولیتیکو، این سناتور آمریکایی که یکی از مهم‌ترین متحدان جو بایدن است در ادامه گفت که میراث نتانیاهو می‌توانست «دستیابی به امنیت منطقه‌ای و صلح برای اسرائیل» باشد.

گفتنی است، روابط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو در هفته‌های اخیر به پایین‌ترین حد خود رسیده است، زیرا بایدن در میانه فشار‌ها و انتقادات داخلی تحویل بمب‌های سنگین به اسرائیل را متوقف کرده و هشدار داده است که در صورت حمله تمام عیار به شهر رفح در جنوب غزه، ارائه سایر تسلیحات و مهمات را نیز ممکن است متوقف کند.نتانیاهو نیز به نوبه خود هشدار‌های بایدن را نادیده گرفته و اخیرا در ویدئویی صریحا اعلام کرده است که «اگر لازم باشد به تنهایی می‌ایستیم».

بروس ریدل، کارشناس ارشد مؤسسه بروکینگز و مشاور چهار رئیس جمهور آمریکا می‌گوید ادامه حمایت از تل‌آویو برای بایدن خطر افزایش انزوای دیپلماتیک را در پی دارد و با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری کمتر از ۶ ماه دیگر برگزار می‌شود، می‌تواند پیامد‌های سیاسی بزرگ‌تری نیز داشته باشد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
این چراغ تور است نَه سناتور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پس کمکش نکنید ودیکر وتو نکنیدتا سرنگون شودوبیش از این باعث آبروریزی غربیها نشود
آخرین اخبار