تحلیلگر سازمان سیا: غرب از اوکراین ناامید شده است

یک تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات آمریکا از افول وضعیت اوکراین در جنگ با روسیه خبر داد.

لری جانسون، تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) می‌گوید اوکراین در حال شکست از روسیه است و غرب از وضعیت این کشور در جنگ ناامید شده است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، این تحلیلگر در خصوص اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که خواستار اعزام پرسنل نظامی به اوکراین شده بود و همچنین تماس سفرای فرانسه و انگلیس با وزارت خارجه روسیه اظهار نظر کرد. او می‌گوید دریافت روسیه آن است که غرب نسبت به وضعیت اوکراین اوکراین احساس «ناامیدی فزاینده» دارد.

نشریه پولیتیکو نیز هفدهم آوریل در گزارشی در خصوص چشم‌انداز جنگ نوشت که علاوه بر تمام شدن مهمات اوکراین، روحیه سربازان این کشور رو به افول بوده و کی‌یف در حال لغزش به سوی یک فاجعه است. گفته می‌شود به دلیل بمباران‌های بی‌امان و فقدان سلاح‌های پیشرفته، انبوه جوانانی که خواستار پیوستن به ارتش بودند محو شده‌اند و این روزها افراد از رفتن به میدان جنگ طفره می‌روند. افزون بر این، بسیاری از اوکراینی‌ها نیز کشور را ترک کرده‌اند.

حتی در حالی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌گوید در تلاش است تا ارتش این کشور عقب‌نشینی نکند، بسیاری از افسران ارتش به طور خصوصی پذیرفته‌اند که امسال تابستان افزایش تلفات در جنگ اجتناب ناپذیر خواهد بود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار