نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد؛ اما فقط برای کاربران macOS

OpenAI سرانجام نسخه‌ دسکتاپ ChatGPT را با رابط کاربری جدید و قابلیت‌های فراوان رونمایی کرد.

OpenAI اپلیکیشن دسکتاپ ChatGPT را برای کاربران macOS معرفی کرد. این استارتاپ در جریان مراسمی ویژه اعلام کرد که اپلیکیشن دسکتاپ از رابط کاربری جدیدی مشابه با نسخه‌ی موبایل بهره می‌برد.

میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، در مراسم نشان داد که اپلیکیشن دسکتاپ ChatGPT از گفت‌وگوی صوتی پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که تاکنون تنها روی گوشی‌ها در دسترس بوده است.

OpenAI اعلام کرد: «ما اپلیکیشن مخصوص macOS را از امروز برای کاربران سرویس پلاس منتشر می‌کنیم و در هفته‌های آینده آن را به طور گسترده در دسترس قرار خواهیم داد. ما همچنین قصد داریم نسخه‌ی مخصوص ویندوز را تا پایان ۲۰۲۴ رونمایی کنیم.»

در نسخه‌‌ای که توسط OpenAI در مراسم نشان داده شد، کاربران می‌توانند اپلیکیشن دسکتاپ ChatGPT را در یک پنجره‌ی کوچک و در کنار یک اپلیکیشن دیگر باز کنند. کاربران می‌توانند سؤالات‌شان را در مورد آن‌چه روی صفحه‌نمایش است از ChatGPT بپرسند؛ چه با تایپ کردن چه با صحبت کردن.

OpenAI تصویری از رابط کاربری جدید ChatGPT را در نسخه‌ی تحت وب به اشتراک گذاشت و به نظر می‌رسد که با تغییرات بسیار جزئی در صفحه‌ی اصلی و طرح‌بندی پیام همراه شده است. موراتی در این خصوص گفت: «ما می‌دانیم که مدل‌ها بیشتر و بیشتر پیچیده می‌شوند؛ اما می‌خواهیم که تجربه‌ی تعامل، طبیعی‌تر و آسان‌تر شود و شما اصلاً روی رابط کاربری تمرکز نکنید، بلکه روی همکاری با ChatGPT تمرکز کنید.»

OpenAI افزون‌بر بر اپلیکیشن دسکتاپ و رابط کاربری جدید، مدل جدید GTP-4o را به نمایش گذاشت که برای همه‌ی کاربران رایگان است.

مایکروسافت بزرگترین سرمایه‌گذار OpenAI است و انتشار نسخه‌ی دسکتاپ ChatGPT برای کاربران ویندوز در آینده می‌تواند چالشی برای دستیار کوپایلت باشد؛ دستیاری که خودش از مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI استفاده می‌کند.

منبع: زومیت

برچسب ها: هوش مصنوعی ، دسکتاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.