کاهش بورس‌های حوزه خلیج فارس در بحبوحه نتایج مالی ضعیف

بورس کشور‌های حوزه خلیج فارس در بحبوحه نتایج مالی ضعیف و پیش بینی داده‌های تورم آمریکا با کاهش روبرو شد.

بازار‌های سهام در منطقه خلیج فارس به رهبری شاخص بورس عربستان سعودی، به دلیل نتایج ضعیف شرکت‌ها کاهش یافتند، در حالی که معامله‌گران منتظر انتشار داده‌های تورم آمریکا برای تعیین مسیر سیاست فدرال رزرو در باقی‌مانده سال جاری هستند.

براساس گزارش العربیه، شاخص بازار عربستان با افت ۱.۱ درصدی به ۱۲۱۲۱ واحد رسید که پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه ماه گذشته است. این بورس در همه سهام‌های فهرست‌شده شاخص‌های مراقبت‌های بهداشتی، فناوری اطلاعات و املاک و مستغلات زیان دیده است.

سهام بانک ملی عربستان ۱.۴ درصد کاهش یافت و سهام پالایشگاه و پتروشیمی رابغ (پترو رابغ) ۴.۲ درصد سقوط کرد. پترو رابغ زیان سه ماهه خود را از ۹۶۴ میلیون ریال در سال گذشته به ۱.۳۷ میلیارد ریال در سال جاری اعلام کرد.

شاخص بازار دبی با افت ۰.۹ درصدی در اکثر بخش‌ها کاهش یافت.  شاخص بازار قطر پس از افت ۱.۳ درصدی سهام بانک اسلامی قطر و ۱.۲ درصدی سهام شرکت صنایع قطر پس از چهار جلسه افزایش متوالی ۰.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

شاخص اصلی در ابوظبی ۰.۴ درصد از دست داد و سهام گروه آلفا ظبی ۱.۲ درصد و سهام بانک اول ابوظبی ۱.۳ درصد سقوط کردند. پس از آنکه بزرگترین تولیدکننده کود‌های نیتروژنی در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کردند سود خالص سه ماهه اول تا حدود ۱۴ درصد کاهش یافته است، سهام Fertiglobe ۱.۵ درصد سقوط کرد.

سرمایه گذاران منتظر اطلاعات مربوط به قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. انتظار برای اعلام قیمت مصرف‌کننده در آمریکا به این دلیل است که کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس معمولا در سیاست‌های پولی خود توسط اقدامات فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) هدایت می‌شوند، با توجه به اینکه بیشتر ارز‌های این کشور‌ها به دلار متصل است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
هیچ کشوری اندازه ی ایران بورسش داغون و ریزشی نیست
سه سال تمام بورس داره میریزه
آخرین اخبار