کرمان جزو ۵ استان برتر در تولید برق تجدیدپذیر است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: کرمان با تولید حدود ۱۵۰ مگاوات برق تجدیدپذیر جزو ۵ استان برتر کشور است.

امیر حسن‌زاده شامگاه چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه جاری در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی نرماشیر با حضور محمود کمانی معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) گفت: استان کرمان به زیرساخت‌ها نیاز دارد و برق هم یکی از این نیاز‌های زیرساختی‌ست.

وی بیان داشت: استفاده از ظرفیت طبیعی استان کرمان مانند انرژی خورشیدی، روز‌های آفتابی، زاویه تابش و ارتفاع از سطح دریا یکی از راه‌های رسیدن به‌برق است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: توسعه نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر از سال گذشته در استان آغاز شد و نیروگاه خورشیدی در نرماشیر به‌عنوان منطقه‌ای کمترتوسعه‌یافته انجام شد و امروز ۱۰ مگاوات برق به‌مدار افزوده شد.

حسن‌زاده از احداث نیروگاه خورشیدی نرماشیر به‌عنوان یکی از مصداق‌های مشارکت مردم در جهش تولید نام برد و از رایزنی با سرمایه‌گذاران برای ادامه فعالیت در بخش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد.

وی افزود: کرمان با تولید ۱۵۰ مگاوات برق تجدیدپذیر جزو ۵ استان برتر در این زمینه است و در حال حاضر دو هزار مگاوات برق خورشیدی از مجموع ۸ هزار مگاوات در کشور برای کرمان برنامه‌ریزی شده که عملیات اجرایی پروژه‌ها در حال انجام است و این برق طی سال‌های آینده به سیستم برق کشور اضافه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار