ضرورت ایجاد پیوست فرهنگی در برنامه‌های اجرایی

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برنامه‌های اجرایی در استان پیوست فرهنگی داشته باشد، گفت: این امر سبب می‌شود تا برنامه‌ها مومنانه و در مسیر صحیح اجرا شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که برنامه‌ها پیوست فرهنگی ندارد و این غفلت می‌تواند کار‌ها را زیر سوال ببرد.

وی همچنین بر ضرورت ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: باید ارزش‌های دفاع مقدس در استان بیش از پیش ترویج شود و یادمان‌های شهدای گمنام در استان به زیارتگاه‌های معنوی تبدیل شود و برنامه‌های فرهنگی در ایچن مکان‌ها اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) والاترین کار‌ها را خدمت به مردم عنوان و اضافه کرد: باید تا می‌توان در خدمت به مردم وارد میدان شویم و گره‌گشایی کنیم.

وی با گرامیداشت ۳۱ اردیبهشت روز شهرکرد، گفت: انتظار می‌رود برنامه‌های روز شهرکرد متناسب با فرهنگ اصیل و دیرینه مردم برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام یادآور شد: مواردی که در نشست شورای فرهنگ عمومی مطرح می‌شود دغدغه‌های مهمی است که با گفتگو‌ها و نشست‌های مستمر می‌توان بستر مناسبی برای عملیاتی کردن اهداف و برنامه‌ها شورا را فراهم کرد.


بیشتر بخوانید


غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، گفت: انتظار می‌رود برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی استان رویداد‌های هویت‌ساز باشد تا در پرتو آن ارزش‌های دینی در استان تقویت و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

وی افزود: یکی از رویداد‌های هویت‌ساز برنامه‌های دفاع مقدس است و هرچه بتوان ارزش‌های دفاع مقدس را زنده نگه داریم و آن را در جامعه ترویج دهیم دستاورد‌های مطلوبی کسب می‌کنیم.

حیدری توجه ویژه به مفاخر و مشاهیر استان را از دیگر ضرورت‌ها و اولویت‌های فرهنگی در استان عنوان کرد و گفت: با معرفی و الگوسازی از مفاخر استان بنیه معنوی مردم استان به ویژه جوانان و نوجوانان نقویت می‌شود.

وی یادآور شد: مساجد، مصلا‌ها و گلزار‌های شهدا می‌تواند ابزار‌های خوبی برای تقویت بنیه معنوی و دینی مردم باشد.

حیدری تصریح کرد: روز شهرکرد هم فرصت خوبی است و با برنامه‌ریزی و مدیریت خوب می‌توان برنامه‌ای شایسته مردم برگزار کرد.

گفتنی است؛ تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در مراکز گردشگری و برنامه‌ریزی برای ایجاد نماد نماکاران در شهرستان سامان، در نظر گرفتن پیوست فرهنگی با تمرکز بر نماز و مسجد در تمام برنامه‌های اجرایی و ضرورت ساماندهی مطلوب گلزار شهدا به ویژه گلزار شهدای گمنام در مناطق مختلف استان از جمله موارد مطرح شده در این نشست به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار