برگزاری همایش پاسداشت هویت و فرهنگ مردم شهرکرد

به مناسبت روز شهرکرد، همایش پاسداشت هویت و فرهنگ مردم شهرکرد، دیار مهربانی در فرهنگسرای شهر برگزار شد.

همزمان با سومین روز از هفته فرهنگی و هفتمین نکوداشت روز شهرکرد، همایش پاسداشت هویت و فرهنگ مردم شهرکرد، دیار مهربانی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در فرهنگسرا برگزار شد.

در این همایش، مریم جلالی دهکردی، معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ویدا توحدی مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، فرماندار شهرکرد، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهرکرد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکردو جمعی از مسئولان حضور داشتند.

مریم جلالی دهکردی در این همایش گفت: تکمیل زنجیره ارزش صنایع‌دستی به‌عنوان اقتصاد هویت‌بنیان در دستور کار قرار دارد.


بیشتر بخوانید


معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: روزگار کنونی احتیاج به تکاپو و همت دارد و باید بتوانیم در چرخ توسعه نقش‌آفرینی کنیم.

شهردار شهرکرد نیز در این همایش گفت: ارتقای شهرکرد «شهر ملی نمد» به «شهر جهانی نمد» مهم‌ترین خواسته و مطالبه شهروندان مرکز چهارمحال و بختیاری است.

محمدحسین واحدیان تاکید کرد: توجه به میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس و هویت تاریخی و فرهنگی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی انتقال ظرفیت و فرهنگ مردمان شهرکرد به نسل آینده را ضروری دانست و افزود: بهره‌مندی از توان و مشارکت شهروندان شهرکرد برای ارتقای توسعه همه‌جانبه و پویای مرکز چهارمحال و بختیاری در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.