تجلیل از برترین‌های جشنواره پژوهش‌سرا‌های دانش آموزی در بیرجند

۵۸ دانش آموز برتر چهارمین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سرا‌های دانش آموزی که در خراسان جنوبی و کشور رتبه‌های برتر را کسب کرده بودند تجلیل شدند.

۵۸ دانش‌آموز شهرستان بیرجند که در چهارمین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی کشور رتبه‌های اول تا سوم استان و منتخبین کشوری را کسب کردند، با حضور جمعی از مسئولین در بیرجند تجلیل شدند.

پنجابی مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی جابر بن حیان بیرجند گفت: تحقیق و پژوهش برای دانش‌آموزان ضروری است و پژوهش‌محوری در مدارس سبب می‌شود تا دانش‌آموزان مهارت‌های تفکر و همچنین واکاوی تبیین مسائل و آزمون فرضیه‌ها را بیاموزند.

او افزود: برنامه‌های پژوهشی باید در سنین پایین جامعه مورد توجه باشد تا کودکان و نوجوانان با چگونه فکر کردن و یافتن راه حل برای پاسخ مسئله آشنایی پیدا کنند.


بیشتر بخوانید


پنجابی عنوان کرد: مهمترین رسالت پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی شناسایی و فراهم آوردن زمینه رشد و هدایت استعداد‌ها و پرورش خلاقیت‌های فردی و گروهی، گسترش فرهنگ مطالعه و تحقیق و پژوهش در بین آنان است.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی جابر بن حیان بیرجند گفت: امسال چهارمین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی کشور با هدف تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش فردی و گروهی و تقویت کارگروهی در ۳ مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار شد.

او بیان کرد: این جشنواره در ۱۰ عنوان مسابقه نانو، آزمایشگاهی، سلول‌های بنیادی، رباتیک و کد نویسی، نجوم، ادبیات، گیاهان دارویی، حمل و نقل پیشرفته، انرژی نوین و زیست فناوری برگزار شد.

پنجابی با بیان اینکه ۷ هزار دانش آموز زیر پوشش این مجموعه قرار گرفته‌اند ادامه داد: جایگاه پژوهش در پیشرفت جامعه به اندازه‌ای اهمیت دارد که باید با هدف گسترش فرهنگ پژوهش‌محوری در بین آینده‌سازان کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.