افزایش سهم صدور پروانه‌های ساختمانی به ۹۵ هزار فقره

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته سهم صدور پروانه‌های ساختمانی ۸۵ هزار فقره بود که امسال با اجرای مصوبه ۱۹بندی به ۹۵ هزار فقره می‌رسد.

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته حدود ۸۹ هزار پروانه ساختمانی در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری به ثبت رسیده است گفت:  در صورت همکاری مالکان و فرهنگ سازی برای اجرای نوسازی بافت های فرسوده  ثبت تمامی پروانه‌های ساختمانی در سامانه این آمار به  ۹۵ هزار فقره افزایش می یابد.

 مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در سال گذشته شکسته شد، بیان کرد‌: از ۸۹ هزار واحد مسکونی ساخته شده در سال ۹۰ تعداد ۴۵ هزار واحد به شهر تهران اختصاص داشت.

وی افزود: خوشبختانه با فرهنگ سازی در این حوزه به ویژه در استان تهران و با اجرایی شدن بسته تشویقی ۱۹ بندی در سراسر کشور، سهم شهر تهران  در اجرای طرح نوسازی بافت های فرسوده به ۳۰ درصد رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴۶ شهر بسته تشویقی خاص خود را تدوین و اجرایی کرده‌اند، گفت: به گفته اکثریت کارشناسان و متخصصان اهل فن بهترین مکان برای تامین مسکن مورد نیاز و متناسب با فرهنگ جامعه، محدوده بافت‌های فرسوده شهری است.

آئینی تاکید کرد: در صورتی که همانند تسهیلات مسکن روستایی‌، تسهیلات ارزان قیمت به مساکن فرسوده شهری اختصاص یابد، سرعت نوسازی شتاب مضاعف خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار