بارندگی یک میلیون و ۲۹۹ هزار مترمکعب آب وارد سدهای تایباد خراسان رضوی کرد

رییس اداره منابع آب شهرستان‌های تایباد و باخرز گفت: بارندگی های هفته اخیر منجر به ذخیره‌سازی افزون بر یک میلیون و ۲۹۹ هزار متر مکعب آب در ۲ سد بتنی و خاکی شهرستان تایباد در جنوب شرقی استان شد.

علی باب الحکمی گفت: در مجموع بارندگی های اخیر موجب ذخیره سازی یک میلیون متر مکعب آب در سد شهید دهقان در حوالی روستای «پلبند» و ۲۹۹ هزار متر مکعب آب در سد روستای «استای» از توابع بخش مرکزی این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: حجم ذخیره سازی آب در ۲ سد شهید دهقان و روستای استای در تراز استاندارد خود به ترتیب ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب و ۲۹۹ هزار متر مکعب است.

وی بیان کرد: در پی بارندگی های چند روز گذشته، سد شهید دهقان که بر اثر خشکسالی ها وضعیت نامطلوبی پیدا کرده بود، بعد از ۲ سال احیا شد.

رییس اداره آب شهرستان های تایباد و باخرز گفت: آب ذخیره شده در ۲ سد شهید دهقان و روستای استای برای یک فصل زراعی در اختیار کشاورزان و باغداران این مناطق قرار خواهد گرفت.

باب الحکمی با اشاره به اینکه شهرستان تایباد ۲ سد بتنی و خاکی دارد، اضافه کرد: حجم ذخیره سازی سدهای این منطقه مرزی در مجموع ۶ میلیون و ۸۹۹ متر مکعب است.

شهرستان تایباد با ۴۳ هزار هکتار کشتزار و باغ، از قطب های کشاورزی استان خراسان رضوی است.

این شهرستان ۱۴۵ هزار نفری با ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب ها: بارندگی ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
الهیییییییی شکر خدایا شکرت