موساد چگونه ترور می‌کند؟

رونن برگمن، روزنامه‌نگار تحقیقی اسرائیلی ویژگی‌های عملیات‌های تروریستی موساد را تشریح کرده است.

رونن برگمن، روزنامه‌نگار تحقیقی اسرائیلی از برجسته‌ترین متخصصان اطلاعات رژیم صهیونیستی و نویسنده کتابی درباره عملیات‌های ترور موساد است. او ویژگی‌های عملیات‌های تروریستی موساد را تشریح کرده است. او معتقد است که عملیات‌های موساد برای ترور افراد در چند مرحله صورت می‌گیرد:

شناسایی هدف: شناسایی یک هدف برای ترور معمولاً از طریق چندین نهاد زیرمجموعه موساد صورت می‌گیرد. (در مواردی نیز هدف ترور توسط سایر سرویس‌های داخلی و امخنیتی اسرائیل به موساد معرفی می‌شود.)

ارزیابی داخلی موساد: هنگامی که هدف شناسایی شد، موساد اطلاعات موجود را ارزیابی می‌کند تا تصمیم بگیرد که آیا هدف باید کشته شود؟ فواید کشتن او چیست و بهترین راه برای انجام ترور چیست؟

خروج پرونده از موساد: هنگامی که واحد تخصصی موساد پرونده ترور را تکمیل می‌کند، یافته‌های خود را به کمیته روسای نهاد‌های اطلاعاتی (VARASH) ارسال می‌کند. این کمیته صلاحیت قانونی برای تایید نهایی عملیات را ندارد و تصمیم نهایی را به نخست وزیر موکول می‌کند.

کمیته نخست وزیری: تشکیل کمیته مخفی نخست وزیری با حضور دو وزیر دیگر از جمله وزیر جنگ برای تصمیم گیری نهایی و ابلاغ تصمیم به موساد صورت می‌گیرد.

بازگشت به موساد: پس از ابلاغ تصمیم به موساد، عملیات برای برنامه ریزی و اجرا به موساد برمی گردد که بسته به هدف ممکن است هفته ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد.

اجرا: اجرای عملیات‌های ترور در واحد مخصوص موساد با نام «واحد قیصریه (سزار)» انجام می‌شود و این واحد اجرایی مسئول عملی کشتن و ارتباط گیری با جاسوسان و نیرو‌های عملیاتی در سراسر جهان است.

منبع: همشهری آنلاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۳:۵۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل چرا میگذاریم عوامل موساد راهت ترور کنند باید جلوشون گرفت ترور رئیس جمهور ممکن است کار موساد باشد زیرا موساد در آذربایجان باکو فعالیت میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار