مشهدالرضا، چشم انتظار در آغوش کشیدن خادم وطن

خادم الرضا(ع) شهید سید ابراهیم رییسی، فردا (پنجشنبه) برای همیشه در کنار مضجع شریف رضوی به آرامش ابدی می‌رسد.

این روزها حال و هوای غریبی در دیار خورشید هشتم حاکم است، این سرزمین قرار است برای همیشه پیکر خادم امام هشتم (ع) را در آغوش گیرد. پیکر شهید جمهور روز پنجشنبه (سوم خرداد) در آرامگاه ابدی و در زیرپای حضرت رضا (ع) به آغوش خاک سپرده می شود و برای همیشه در کنار آن حضرت آرام می‌گیرد.

با توجه به اینکه دوستداران رییس‌جمهور شهید از جای جای ایران زمین برای حضور در مراسم بدرقه خادم ملت خود را به مشهد الرضا(ع) خواهند رساند، لذا مدیران شهری و راهور تمهیدات لازم را برای تسهیل حضور مردم در بدرقه رییس جمهور محبوب شان فراهم کرده اند.

آیین تشییع پیکر مطهر رییس‌جمهور شهید، سید ابراهیم ربیسی فردا ساعت ۱۴ در خیابان امام رضا(ع) مشهد آغاز خواهد شد و طبق اعلام شهردار مشهد همه امکانات شهرداری در حوزه‌های مختلف از جمله خدمات شهری، فرهنگی و حمل‌ونقل عمومی برای مراسم تشییع خادم‌الرضا(ع)، رییس‌جمهور شهید  بسیج شده است.

محمدرضا قلندر افزود: با اعلام خبر شهادت آیت‌الله رییسی ۲ جلسه هماهنگی برای پیش‌بینی تمهیدات لازم، سیاه‌پوش کردن فضای شهری و برگزاری باشکوه مراسم تشییع رییس‌جمهور شهید در مشهد برگزار شد و در این مراسم شهرداری در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم قرار دارد.

به گفته وی، در شهرداری، ستادی با ۶ کمیته در بخش‌های مختلف برای بسیج امکانات مدیریت شهری جهت برگزاری باشکوه مراسم تشییع شهید آیت‌الله رییسی تشکیل‌ شده است.

تمهیدات حمل و نقلی

ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مشهد برای خدمت رسانی به شرکت کنندگان  در مراسم تشییع و تدفین شهید رییسی با تمام ظرفیت بسیج شده است.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری مشهد در این خصوص اعلام کرد: باتوجه به برگزاری مراسم خاکسپاری آیت الله رییسی در شهر مشهد نسبت به ارائه خدمات یکپارچه به عزاداران برنامه ریزی لازم انجام شده است.

محسن شریعتی افزود: برابر مصوبه شورای اسلامی شهر و دستور شهردار مشهد، خدمت رسانی ناوگان اتوبوسرانی در کلیه خطوط همزمان با روز خاکسپاری خادم الرضا(ع) شهید جمهور به صورت صلواتی ارائه می شود.

وی بیان کرد: خدمت رسانی ویژه ناوگان اتوبوسرانی به عزاداران در چند بخش و از نقاط محوری شهر در دست برنامه ریزی است تا با سهولت بیشتری بتوان مردم را به کانون مراسم اعزام کرد.

جمع آوری نرده های مسیر خط یک اتوبوس‌های تندرو

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: همچنین برای مراسم تشییع آیت الله رییسی نرده های خط یک بی آرتی در مسیر خیابان امام رضا (ع) برای تسهیل تردد مردم در مراسم تشییع به صورت موقت جمع آوری شد.

شریعتی گفت: پس از اتمام مراسم، نرده های جداکننده مسیر در محل خود واقع در خیابان امام رضا(ع) نصب خواهد شد تا شاهد تسریع جابجایی مسافران در این خط باشیم.

وی افزود: نصب هزار و ۷۰۰ بنر در قسمت جلوی بدنه تمامی ناوگان اتوبوسرانی، نصب هزار و ۷۰۰ پوستر داخل تمامی ناوگان، فضاآرایی ساختمان های اداری و پایانه های متمرکز درون شهری، درج پیام تسلیت بر روی تابلوهای داخل پایانه ها و اهتزاز پرچم های مشکی در ساختمان حوزه معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک از دیگر اقدامات در این زمینه به شمار می رود.

سرویس دهی رایگان ناوگان قطار شهری

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد نیز اظهار کرد: سرویس‌دهی خطوط مترو در روز تشییع پیکر مطهر آیت‌الله رییسی به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.

بهرام نکاحی افزود: از این رو سرویس‌دهی خط یک و ۲ مترو در روز برگزاری مراسم تشییع از ابتدا تا اتمام ساعات بهره‌برداری رایگان خواهد بود.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین در راستای پیشگیری از ازدحام جمعیت سرفاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

نکاحی افزود: به‌منظور مدیریت تردد ایمن مسافران و کاهش ازدحام در ایستگاه‌های قطار شهری تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

فضاسازی شهری

اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد و سیاه پوش شدن مشهد از دیگر تمهیدات است.

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در این خصوص اظهار کرد: تصاویری از شهید راه خدمت آیت الله سید ابراهیم رییسی در قاب مفاخر شهری مشهد اکران شد.

جاوید کیانی افزود: در پی اعلام رسمی شهادت رییس جمهور و هیأت همراه در سانحه هوایی ورزقان، قاب مفاخر شهری مشهد به اکران تصاویری از شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی اختصاص یافت

وی ادامه داد: در قاب مفاخر شهری تصاویری از خدمت رسانی رییس جمهور به مردم شریف ایران در طول ریاست جمهوری، اکران شده است.

کیانی افزود: همچنین شهر مشهد سیاه پوش شد و در سازه های اطلاع رسانی شهر شامل بیلبورد، استرابورد و تلویزیون های شهری اکران هایی با همین محوریت انجام شده است.

معاون شهردار مشهد اضافه کرد: همچنین هزار و ۵۰۰ پرچم، پنج هزار بیرق و پنج هزار آویز ستونی به رنگ مشکی در مشهد نصب شده است.

تمهیدات ترافیکی مراسم تشییع

رییس پلیس راهور خراسان رضوی نیز از اجرای تمهیدات ترافیکی همزمان با مراسم تشییع پیکر مطهر شهید خدمت در مشهد خبر داد.

سرهنگ هادی امیدوار افزود: در جریان اجرای این طرح‌، محدودیت توقف و تردد از ظهر روز پنج شنبه سوم خرداد تا پایان مراسم در میدان ۱۵ خرداد و طول خیابان امام رضا (ع) تا میدان بیت المقدس وحرم مطهر، طول خیابان اندرزگو ،زیرگذر حرم مطهر به سمت میدان بیت المقدس ،معابر منتهی به حرم مطهر در صورت نیاز ، خیابان جمهوری اسلامی از میدان فرودگاه تا میدان عدل امام خمینی و خیابان فدائیان اسلام از کوشش تا خیابان بهار و تقاطع لشکر اجرا می شود.

وی اضافه کرد: پارک وسایل نقلیه و تردد در ۲ سمت مسیر و خیابان از ظهر فردا تا پایان مراسم در رینگ میدان ۱۵ خرداد و مسافت ۵۰ متر در اضلاع مجاور ، طول خیابان امام رضا (ع) تا میدان بیت المقدس ، محدوده میدان بسیج ومسافت ۵۰ متر در اضلاع مجاور ، محدوده میدان بیت المقدس، طول خیابان اندرزگو تا میدان بیت المقدس و طول بلوار جمهوری اسلامی تا میدان ۱۵ خرداد اجرا می شود.

رییس پلیس راهور استان خراسان رضوی تاکید کرد : همچنین تردد وسایل نقلیه در ۲ سمت تقاطع نخریسی و طول خیابان فدائیان اسلام تا میدان بسیج ، تقاطع بیسیم طول خیابان بهار تا میدان بسیج و میدان عدل امام خمینی تا میدان ۱۵ خرداد نیز ممنوع است.

سرهنگ امیدوار از شهروندان خواست تا برای حضور در مراسم تشییع از حمل ونقل عمومی استفاده کنند.

منبع: ایرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
یا امام رضا تسلیت