هشدار هواشناسی درباره تشدید بارش‌ها در ۱۷ استان کشور

کارشناس هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید، ۱۷ استان کشور درگیر بارش باران و وزش باد شدید خواهند شد.

 کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای بیش از ۱۷ استان کشور طی امروز صادر شده است، گفت: هشدار نارنجی برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، غرب قم، شمال غرب اصفهان و نیمه شمالی استان‌های خراسان شمالی و سمنان صادر شده است. 

او افزود: رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، مه، صاعقه و وزش باد نسبتا شدید تا شدید در این مناطق تشدید می شود.

وی با بیان اینکه در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه از میزان بارش‌ها در غرب کشور کاسته می‌شود و در بسیاری از این مناطق بارش‌ها به اتمام خواهد رسید، گفت:  اما در سایر مناطق یاد شده، بارش‌ها در برخی از ساعات ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات باغی و زراعی و احتمال ریزش سنگ در گردنه ها در این  مدت وجود  دارد.

او گفت: توصیه می شود هموطنان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. همچنین از پروازهای ورزشی و تفریحی، بالگرد و هواپیماهای سبک و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار