در گفت‌وگو با باشگاه‌ خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تامین خوراک فرهنگی یک ساله تلویزیون با «باغ کاغذی»

یک تهیه‌کننده گفت: در تدارک بسته‌های تولیدی با موضوعات برنامه باغ کاغذی هستیم تا در طول سال خوراک فرهنگی مناسبی داشته باشیم.

توسلی تهیه کننده برنامه باغ کاغذی شبکه سه سیما گفت: در ایام سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دو برنامه داشتیم. در واقع با شروع شدن نمایشگاه از روز ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه یک برنامه پخش زنده داشتیم که در بخش‌های مختلف عموما با ناشرین به گفت‌وگو پرداختیم و حال و هوای نمایشگاه را به خانه‌های مردم بردیم.

وی ادامه داد: یک بخش دیگر هم با نویسندگان و ناشرین برای معرفی کتاب‌ها به مخاطبین داشتیم؛ امسال تصمیم گرفتیم یک کار گرافیکی انجام دهیم و با عموم نویسندگان مصاحبه‌هایی انجام دادیم تا در طول یک سال آینده این مصاحبه‌ها به همراه کارهای پس تولیدی و کارهایی که انجام خواهد شد را ماده کردیم تا در طول سال خوراک فرهنگی مناسب داشته باشیم. همچنین سعی کردیم در طول سال کتاب‌های خوب به مردم و مخاطبیانمان معرفی کنیم.

وی افزود: بیشتر در حوزه ادبیات پایداری، مقاومت و دفاع مقدس میهمان داشتیم و باتوجه به بیشترین آثار امسال که نشر پیدا کردند تصمیم گرفتیم این حوزه‌ها را مد نظر قرار دهیم.

توسلی درباره چالش‌های ساخت برنامه بیان کرد: عموما در کارمان استرس، چالش و سختی نداریم، ما عاشق کارمان هستیم و تمام کسانی که در حوزه رسانه کار می‌کنند معمولا با انواع چالش‌ها به شدت آشنا هستند.‌ از این جهت به نوعی کار را اینگونه دوست داریم و اتفاقاتش برایمان اینگونه‌ خوشایند است؛ ولی اگر فضا آرام‌تر و شرایط بهتر باشد مسلما کار راحت تر است ولیکن در این سال‌ها همین‌گونه و باچالش‌ها به اینگونه کار عادت کرده‌ایم.

وی درباره باغ کاغذی گفت: در گفت‌وگوهایی که با اصحاب کتاب و صاحبان نشر داشتیم، بنابر این شد موضوعاتی که صحبت شده است در بخش پس تولید، بسته‌های مورد نظرمان آماده شود و در طول سال تدارکاتی که در ایام نمایشگاه داشتیم به رویت مخاطبان شبکه سه خواهد رسید. 

وی درباره عنوان بسته‌های جدید برنامه باغ کاغذی تصریح کرد: در ایام نمایشگاه کارها را تحت عنوان باغ کاغذی پیش بردیم اما ممکن است این بسته‌ها در طول سال و بر اساس ذائقه مخاطب، نوع گرافیک و... شاید اسامی مختلفی داشته باشند. ممکن است از اسامی کتاب‌ها کمک بگیریم مثلا یک فنجان چای و یک کتاب و از این قبیل اسامی استفاده کنیم. ما بسته‌های سه تا چهار دقیقه خواهیم داشت که در میان برنامه پخش خواهد شد، خیلی در گیر اسم بسته‌ها نیستیم و مهم‌ترین بخشی که تولید خواهیم کرد و به مخاطب خواهیم رساند این است که ارتباط خوبی میان مردم و کتاب صورت گیرد تا بتوانند مطالعه خوبی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
شب های برره 2 رو بسازید
آخرین اخبار