در تولید لوازم خانگی مشکلی نداریم

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: خوشبختانه امروز از نظر تولید مشکلی در کشور نداریم، اما برخی سیاست‌ها و محدویت‌ها مانند قیمت گذاری دستوری و نظارت بیشینی به معضلی تبدیل شده که کار را برای فعالان این حوزه سخت کرده است.

عباس هاشمی در برنامه رادیویی گفت: فروشندگان لوازم خانگی بر این باورند که بانک‌ها تسهیلات راحت‌تر و ویژه تری را به سرا‌ها پرداخت می‌کنند. به عقیده من این موضوع نیز کاملا طبیعی است. امروزه در دنیا هم بانک‌ها مشتریان خود را اعتبارسنجی می‌کنند، بنابراین اگر ما هم با شرایط روز دنیا پیش روی نکنیم از سایر کشور‌ها عقب خواهیم ماند.

هاشمی در ادامه گفت: البته صنعت لوازم خانگی در ایران چالش‌های مخصوص به خود را دارد که نباید از آنها غافل بود. به عنوان مثال امروزه مشاهده می‌شود که روی اجناس و کالا‌های تقلبی برچسب یک کارخانه معتبر را می‌چسبانند و به اسم محصول آن برند شناخته شده در بازار به فروش می‌رسانند. بدون شک باید با این روش فروش مقابله کرد. در این راستا در کنار فرهنگ سازی باید مسیر‌های تعیین اصالت کالا برای مردم تبیین شود تا مردم با خیال راحت خرید کنند.

وی در ادامه به تشریح وضعیت فعالان صنعت لوازم خانگی ایران پرداخت و گفت: خوشبختانه امروز از نظر تولید مشکلی در کشور نداریم؛ اما برخی سیاست‌ها و محدویت‌ها مانند قیمت گذاری دستوری و نظارت بیشینی به معضلی تبدیل شده که کار را برای فعالان این حوزه سخت کرده است. چرا که علی رغم افزایش شدید قیمت مواد اولیه تولید، سیاست گذاران اصرار بر قیمت فروش دستوری دارند. این سیاست به هیچ عنوان کارشناسی شده نیست و از همین رو به تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور آسیب خواهد زد.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در پایان گفت: به طور کلی ضرورت تامین به موقع ارز وارداتی مورد نیاز تولیدکنندگان نیز از نکات بسیار مهم این صنعت است و وزارت صمت باید در این زمینه سیاست‌های خود را تقویت کند تا با همکاری بانک مرکزی این ارز در زمان مناسب به دست تولیدکننده برسد. تامین مواد اولیه داخلی نیز نیازمند هماهنگی بیشتر میان وزارتخانه‌ها و سایر نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی است. ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا مواد اولیه با قیمت پایین تری به دست تولیدکننده برسد چرا که هر چه قیمت تولید کاهش پیدا کند نفع آن روی مردم اثرگذار خواهد بود.

وی همچنین گفت: از دولت خواهشمندیم نسبت به تامین مواد اولیه و تخصیص ارز به موقع و سایر مواردی که در اختیار دولت است، حمایت لازم را از بخش خصوصی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
قیمت لوازم خانگی داخلی چند برابر توان خرید مردم است لطفا واردات را آزاد کنید
آخرین اخبار