
باشگاه خبرنگاران جوان- قاسمی گفت: مراحل تحویل کارت هوشمند ملی در دو مرحله انجام میشود به طوریکه در مرحله اول مراجعه کنندگان باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و باید عکس اخذ و اثر انگشت ثبت شود و بعد از آن مراحل تایید در ادارات ثبت انجام شود.
قاسمی افزود: شهروندان بعد از چاپ باید مجددا مراجعه کنند برای ثبت اثر انگشت و فعال سازی و در این مرحله مردم باید منتظر پیامک باشند و کارت خود را از دفاتری که درخواست دادهاند دریافت کنند.
مدیرکل ثبت احوال استان افزود: امروز بیست و یک هزار و چهارصد و هفتاد قطعه کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان سراسر استان دپو شده که گاه بیش از ۵ سال است در دفاتر پیشخوان بلاتکلیف ماندهاند و مردم باید نسبت به مراجعه و دریافت کارت خود اقدام نمایند.
وی در پایان افزود: شناسنامه به درب منازل پست میشود، اما برای کارت هوشمند ملی حتما باید متقاضی به دفتر پیشخوان مراجعه کند و با ثبت اثر انگشت نهایی خود فعال سازی را انجام دهد.