تکلیف دو هزار و ۶۰۰کلاس اولی بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی چه می شود؟/ آموزش مجازی یک فرصت برای دستگاه تعلیم و تربیت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تغییر در شیوه‌های سنتی تدریس و حرکت به سمت روش‌های آموزشی نوین، انتظاری است که مدت‌ها جامعه از آموزش‌ و پرورش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که شیوع ویروس کرونا تمام حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی از جمله آموزش‌وپرورش را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: آموزش مجازی یک فرصت برای دستگاه تعلیم و تربیت است و تغییر در شیوه‌های سنتی تدریس و حرکت به سمت روش‌های آموزشی نوین، انتظاری است که مدت‌ها جامعه از آموزش‌ و پرورش داشته و خراسان رضوی در امر استقرار آموزش‌های مجازی از همان روز‌های ابتدایی تعطیلی مدارس، از استان‌های پیشگام در سطح کشور بوده است.
 
او نبود تجهیزات، دسترسی نداشتن به اینترنت در برخی از مناطق، رشد آمار ترک تحصیل دانش‌آموزان و افت نرخ گذر دانش‌آموزان نسبت به پارسال را از جمله آسیب‌های آموزش مجازی بیان کرد و افزود: در آغاز فرایند آموزش‌های مجازی ۲۰۷۰ مدرسه در خراسان رضوی به اینترنت دسترسی نداشتند. با پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره کل آموزش‌وپرورش و همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوی، تمامی مدارس به اینترنت دسترسی پیدا کردند و در تمامی مدارس استان، حداقل یک سیستم متصل به اینترنت وجود دارد.
 
 مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  با اشاره به آمار بالای دانش‌آموزان ترک تحصیلی و ثبت نام نشده در مقطع ابتدایی و پیش دبستانی استان، این آمار را غیر قابل قبول بیان کرد و ادامه داد: این دانش آموزان در مناطق محروم و روستایی که امکان شناسایی آن مهیاست، شناسایی شده اند و زمینه بازگشت آن‌ها به مدرسه باید فراهم شود.
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همچنین گفت: امسال حدود دو هزارو ۶۰۰ دانش آموز پایه اول فرایند سنجش و ثبت نام خود را انجام نداده‌اند و لزوم پیگیری وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از آموزش بیش از پیش احساس می شود.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.