سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی پایتخت ایتالیا در اعتراض به سياست رياضت اقتصادی

سیاست ریاضت اقتصادی، رم پایتخت ایتالیا را به تعطیلی کشاند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ هزاران نفر از کارکنان شهرداری رم، ضد ادامه تدابیر سخت گیرانه اقتصادی و کاهش حقوق خود اعتصاب و تظاهرات کردند. 

یکی از تظاهرکنندگان در رم گفت: با وجود اینکه هر روز از تعداد کارمندان شهرداری کاسته می شود و در ازای کارمندانی که بازنشسته می شوند کارمند جدیدی استخدام نمی شود اما بازهم تلاش می کنیم که به مردم خدمات لازم را ارائه بدهیم. آنوقت مسولان به جای اینکه از ما تقدیر کنند، ما را تنبیه می کنند و از حقوق ما کم می کنند.

شهرداری رم اعلام کرده است حقوق کارکنانش را که پلیس راهنمایی و رانندگی این شهر نیز شامل ان می شود به میران 300 یورو در ماه کاهش خواهد داد. 

یک پلیس راهنمایی و رانندگی که در این تظاهرات شرکت کرده بود گفت: در این وضعیت بحران اقتصادی که ما در آن قرار داریم و پنج سال است که ادامه دارد کاهش سیصد یورو در ماه از حقوقمان به معنای زندگی بخور و نمیر است. نمی توانیم هزینه های اصلی زندگی را مانند مدرسه فرزندان یا پرداخت اجاره خانه پردازیم.

معلمان کودکستانی مدارس وابسته به شهرداری رم از دیگر معترضان در این تظاهرات بودند. یک معلم کودکستانی تاکید کرد: خواسته ما رعایت عزت و کرامت انسانی و دریافت حقوق و برخورداری از آرامش است . این مسئله از یک سو برای کودکان در کودکستان لازم است و از سوی دیگر به ما مربیان اجازه می دهد به صورت حرفه ای به کار خود ادامه بدهیم. کار حرفه ای هزینه در بر دارد.

این برای نخستین بار است که 24 هزار نفر از کارکنان شهرداری رم در بخش های مختلف، همزمان اعتصاب و تظاهرات می کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.