یو اس ای تودی:

رشد بی سابقه احساسات ضدآمریکایی در روسیه

رشد احساسات ضدآمریکایی در میان مردم روسیه را می توان نوعی پاسخ از سوی آنها به تحریم های غرب علیه مسکو دانست .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یو اس ای تودی ؛ ولادیمیر پوتین در هفته گذشته قانون جنجال برانگیزی را امضا کرد که بر اساس آن اتباع دوگانه باید تحت مراقبت های دولتی در کشور باشند . این اقدام می تواند حرکتی پیشگیرانه برای تخلف از سوی عوامل خارجی در داخل روسیه محسوب شود . 

شهروندان روسی که دارای گذرنامه آمریکایی یا کشور دیگری هستند تنها 60 روز فرصت دارند به سازمان مهاجرات دولت در مسکو مراجعه کرده و احراز هویت کنند در غیر این صورت با جریمه 6 هزار دلاری مواجه خواهند بود . 

یو اس ای تودی افزود : نظرسنجی اخیری که توسط مرکز "لوادا" ( یک موسسه نظرسنجی مستقل ) انجام گرفت نشان میدهد که 71 درصد روسی ها دیدگاه "بد " و " بسیار بد " نسبت به ایالات متحده دارند که در 20 سال گذشته بی سابقه بوده است . 

این نظرسنجی تا حدودی می تواند برای آمریکاییانی که در شهرهای روسیه به سر می برند هشداردهنده باشد چرا که آنها بطور بالقوه مورد خصم روسی ها قرار دارند . 

ناتالیا آنتونووا ، روزنامه نگار دورگه آمریکایی _ اوکراینی که در مسکو زندگی و کار می کند در همین خصوص گفت : یکی از فروشندگان روسی هنگامی که متوجه صبحت کردن همسرم با پسرم به زبان انگلیسی شده ناراحت شده است . 

ناتالیا افزود : مرد فروشنده نه خشمگین بوده و نه توهینی به همسر و فرزندم کرده ولی فقط به وی گفته : بهتر این است که فرزندت دوزبانه نباشد ، به او فقط روسی بیاموز .  

گفتنی است به عقیده بسیاری از کارشناسان این وضعیت ناشی از سیاست های اشتباه و عجولانه اوباما ، رییس جمهوری آمریکا در مواجهه با روسیه و بحران اوکراین می باشد . 



انتهای پیام /
برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، احساس ، مسکو ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار