سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سلامت دستگاه قضا تضمین کننده سلامت سایر نهادها است

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: در دستگاه قضایی با همه مراجعان باید محترمانه و بی‌طرفانه رفتار شود.

حجت‌الاسلام «سید مصطفی طباطبایی‌نژاد» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به سلامت دستگاه قضا، گفت: سلامت دستگاه قضا تضمین کننده تحقق اهداف قوه قضاييه که است که سبب آرامش خاطر در جامعه می‌شود.
 
وی ادامه داد: در دستگاه قضایی با همه مراجعان باید محترمانه و بی‌طرفانه رفتار شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم تصریح کرد: در مقابل قاضی معمولا دو طرف ظاهر می‌شود، یکی «خواهان» و دیگری «خوانده» است، که قاضی باید بدون در نظر گرفتن موقعیت‌های افراد، نظر خود را ارائه دهد.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: قاضی باید دارای شرایطی باشد تا بتواند رای و نظر خود را نسبت به یک پرونده ارائه دهد، از جمله اینکه باید مجتهد باشد و با اجتهاد خود و با دقت به تمامی امور به پرونده‌ها  رسیدگی کند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم ادامه داد: کسانی که در دستگاه قضا فعالیت می‌کنند اگر بدانند که مسئولان قوه قضاییه به دشواری محیط کاری آنان توجه دارند، بدون تردید به کارشان دلگرم‌تر می‌شوند و با انگیزه و نشاط بیشتری به مردم خدمت می‌کنند.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد خاطر نشان کرد: قضات و کارکنان دستگاه قضا باید با آرامش خاطر و استقرار روان به فعالیت بپردازند زیرا  دغدغه‌های روحی و حتی نگرانی‌های آن درباره سلامت اعضای خانواده، و از لحاظ مادی می‌تواند در عملکرد آنها  تأثیر منفی برجا بگذارد، بنابراین باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.