سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

وجود كرفس کوهی در جيره غذايي جوجه هاي گوشتي موجب بهبود بازدهي می شود

وجود كرفس کوهی در جيره غذايي جوجه هاي گوشتي، موجب بهبود بازدهي و کاهش مرگ و میر ناشي از فشار خون ريوي در جوجه ها می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد به نقل از روابط عمومي دانشگاه شهركرد؛ تأثير گياه دارويي كرفس كوهي بر فشار خون ريوي و عملكرد جوجه‌هاي گوشتي در قالب رساله دكتري تخصصي توسط بهنام احمدي‌ پور فارغ‌التحصيل تغذيه طيور رشته علوم دامي دانشگاه شهركرد بررسي شد.

اين پژوهش نشان مي‌دهد كه وجود كرفس در جيره غذايي جوجه‌هاي گوشتي موجب بهبود بازدهي استفاده از خوراك، كاهش غلظت مالون دي‌الدهايد، تري گليسيريد، كلسترول و هماتوكريت و افزايش سطح جذب پرزهاي روده جوجه‌هاي گوشتي شده و از هايپرتروفي بطن راست و مرگ و مير ناشي از فشار خون ريوي به طور معني‌داري جلوگيري مي‌كند.

اين رساله دكتري تخصصي كه با راهنمايي دكتر فريبز خواجعلي و دكتر حسين حسن‌پور انجام شده، مي‌تواند به پيشرفت صنايع مرغداري و بهبود و افزايش كيفيت گوشت سفيد مرغ در كشور کمک کند.


گفتني است بهنام احمدي‌پور اولين فارغ‌التحصيل دكتري تخصصي گروه علوم دامي دانشگاه شهركرد مي‌باشد.


دانشگاه شهرکرد در کیلومتر 2 جاده شهرکرد (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) به سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.


این دانشگاه، در غرب مرکز استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) واقع شده و در حال حاضر، نزدیک به 6 هزار دانشجو در 119 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف و 5 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی دارد. 

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.