سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وعده سحری را حذف نکنید

تمام افرادی که درماه رمضان وعده سحری را نمی‌خورند نمی‌توانند روزه‌ داری را تحمل کنند، زیرا وعده سحری در واقع همان وعده صبحانه است و تمام فواید وعده صبحانه را داراست.

 تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نخوردن سحری گفت: تمام افرادی که درماه رمضان وعده سحری را نمی‌خورند نمی‌توانند روزه‌ داری را تحمل کنند، زیرا وعده سحری در واقع همان وعده صبحانه است و تمام فواید وعده صبحانه را داراست.

نیستانی با اشاره به نخوردن وعده سحری در نوجوانان اظهار داشت: این مسئله اهمیتش در نوجوانان دو چندان است به ویژه بچه‌هایی که سالهای اول تکلیفشان است و در حال رشد هستند اگر وعده سحری حذف شود با توجه به اینکه میان وعده هم نخواهیم داشت می‌تواند اثرات مضر در دراز مدت حتی در رشد آنها بگذارد و در بزرگسالان هم به همین ترتیب است این البته در اوایل روز اتفاق می‌افتد و خیلی هم احساس خوبی دارند.

متخصص تغذیه اظهار داشت: وعده سحری به لحاظ ترکیب شبیه به یک صبحانه نسبتا مفصل باشد و یا یک ناهار نسبتا مختصر باشد مشروط بر اینکه مقدار نمک و چربی آن نسبتا کم باشد.




انتهای پیام/


برچسب ها: سحری ، رمضان ، روزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۱۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
من هم بدون سحري راحتتر هستم
ناشناس
۱۱:۰۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
از زمانی که بیاد دارم نتونستم سحری بخورم چون بعد سحر معده ام پر کف میشه . بدون سحری میگیرم حالم خوبه خوبه