سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الجزیره:

تلاش یک مامور گارد ساحلی یونان برای غرق کردن قایق پناهجویان

بر اساس یک تصویر ویدئویی، یک مامور گارد ساحلی یونان سعی داشت عمدا قایق حامل آوارگان سوری را غرق کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رسانه‌های ترکیه تصویری ویدئویی پخش کردند که نشان می‌داد یکی از سربازان نیروی دریایی یونان، عمدا قایق لاستیکی حامل آوارگان سوری را در دوازدهم نوامبر در دریای «اژه» غرق کرد. 

این تصویر ویدئویی، که رسانه‌های ترکیه آنرا منتشر کردند، نشان می‌دهد کشتی نیروهای گارد ساحلی یونان به قایق لاستیکی حامل آوارگان در دریای اژه نزدیک شد و افسری این قایق را با جسمی تیز سوراخ کرد. 

هنوز اظهارات رسمی از دو طرف یونانی و ترکیه درباره این تصویر ویدئویی مطرح نشده است. 

خبرنگار الجزیره در گزارشی گفت: در تصویری منتشر شده به نظر نمی‌رسد زنان و کودکانی که در داخل کشتی لاستیکی نشسته‌اند فریاد می‌زنند که نیروهای گارد ساحلی یونان قایقشان را سوراخ نکند. 

وی تصریح کرد: براساس اعلام رسانه‌های ترکیه، این عملیات غرق کردن عمدی ۵۸ نفر از آوارگان سوری است که به دست یکی از افراد نیروی گارد ساحلی یونان چند روز پیش در دریای «اژه» اتفاق افتاد. 

خبرنگار این شبکه در ادامه این مطلب افزود: نیروهای گارد ساحلی ترکیه توانستند در آخرین لحظات، آوارگان را نجات دهند بنابراین اثبات هویت این قایق سخت است و شاید این اقدامی فردی باشد اما بدون تردید سوالاتی را مطرح می‌کند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.