تلاش سیاستمداران آمریکا برای مخدوش کردن چهره آوارگان سوری

برخی سیاستمداران آمریکایی و نامزهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور سعی دارند با مخدوش کردن چهره آوارگان سوری، در انتخابات به نفع خود بهره برداری کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، پس از سوء قصدهای پاریس، در آمریکا بحث در خصوص پذیرش آوارگان سوری شدت گرفته است. عده ای خواستار تشدید قوانین پذیرش این آوارگان شده اند و برخی خانواده های سوری که از ماه ها پیش به آمریکا رفته اند، از ادغام مسئله پناهجویان با سوء قصدهای تروریستی بیمناکند. 

گزارشگر فرانس 24 گفت: " آوارگان سوری در آمریکا تصمیم گرفته اند صدایشان را به گوش دیگران برسانند. تمامی آن ها از اتباع سوریه هستند و پس از آغاز درگیری ها در کشورشان به آمریکا مهاجرت کرده اند. امروزه به گرمی از آن ها استقبال نمی شود. بر اساس نظرسنجی انجام گرفته توسط موسسه بلومبرگ، بیش از نیمی از آمریکایی ها مخالف پذیرش این آوارگان هستند."

گزارشگر فرانس 24 ادامه داد: "پس از سوء قصدهای پاریس مسئله پذیرش آوارگان سوری در بحث های سیاسی در آمریکا جایگاه خاصی پیدا کرده است. حدود سی فرماندار با پذیرش آوارگان سوری مخالف هستند و نامزدهای جمهوری خواهان در انتخابات درون حزبی نیز از این مسئله بهره برداری می کنند."
 
بن کارسون، آوارگان سوری را به سگ های ولگرد تشبیه کرد و دونالد ترامپ نیز خواستار ثبت مشخصات تمامی مسلمانان ساکن در آمریکا شد. وی حتی پا را فراتر گذاشت و خاطر نشان کرد که شاهد شادی هزاران تن از مسلمانان حین فروپاشی برج های دوقلو در یازدهم سپتامبر بوده است. این در حالی است که چنین تصاویری هرگز وجود نداشته است. 

اما برخی از سیاستمداران در چنین فضایی برای دفاع از آوارگان سوری وارد عمل شدند. در این قسمت بخشی از سخنان جین شاکووسکی -- نماینده دموکرات کنگره آمریکا پخش شد. وی گفت: "من می دانم که مردم می ترسند. اما نباید فراموش کرد که هیچ یک از آوارگانی که پس از حوادث یازدهم سپتامبر به این جا آمده اند، هرگز تهدیدی برای کشور نبوده اند."

 گزارشگر فرانس 24 گفت: "تمامی آوارگان سوری امیدوارند که صدای آن ها شنیده شود. در آمریکا خشونت ها علیه مسلمانان پس از سوء قصدهای پاریس در سیزدهم نوامبر افزایش یافته است."

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار