سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

راه اندازی موزه تاریخی در شهر محمودآباد

موزه تاریخی در محمودآباد راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: ایجاد زیر ساخت وبستر های مناسب گردشگری برای جذب توریست از محوری ترین رویکردهای این شهرستان در تدوین و برنامه ریزی شهری می باشد.

وی گفت: سه بنای تاریخی واقع در پارک طاهباز شهر محمودآباد که قدمت آن به دوره پهلوی باز میگردد و دارای ثبت ملّی آثار تاریخی می باشد به عنوان محل موزه شهر محمودآباد انتخاب شده است.

فرماندار محمودآباد گفت: برابر رایزنی های بعمل آمده با اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مازندران این موزه با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال توسعه و تجهیز خواهد شد.

یحیی یوسف پور گفت: عملیات عمرانی و مرمت ساختمان موزه در چند فاز بزودی آغاز و تا پایان سال 96 راه اندازی خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مازندران رویکرد این اداره کل را ایجاد مراکز فرهنگی برای حفظ هویت و تمدن مردم دانست و افزود:موزه تاریخی شهر محمودآباد در سه قالب مردم شناسی ، باستان شناسی و معاصر راه اندازی خواهد شد و تاسیس این موزه یک مطالبه عمومی و یک فرصت و اتفاق خوب برای توسعه فرهنگی شهر محمودآباد خواهد بود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: در حال حاضر 14 موزه در استان مازندران دایر می باشد که 4 موزه از طریق بخش خصوصی مدیریت و نگهداری می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.