سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای اولین بار صورت گرفت؛

شروع رسمی فعالیت و برنامه‌های EFQM در ایران

رییس نمایندگی EFQM ایران از شروع رسمی فعالیت و برنامه‌های EFQM (بنیاد مدیریت کیفیت اروپا) برای ارتقای سرآمدی کسب و کار در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید سهراب‌پور استاد دانشگاه شریف و رییس نمایندگی EFQM در نشست خبری برنامه‌های رسمی EFQM در ایران که امروز در سالن دریای نور هتل استقلال برگزار شد؛ گفت: در سال 1988 رؤسای 14 سازمان پیشرو کسب و کار اروپا طی نشستی مشترک بیانیه‌ی تشکیل بنیادی در اروپا به منظور ارتقای رقابت‌پذیری کسب و کارهای اروپایی را امضا کردند که بر این اساس بنیاد مدیریت کیفیت اروپا در سال  1989 با اعلام رسمی آغاز به کار کرد.

وی افزود: EFQM سازمان معتبر در اروپا است که شرکت‌های عظیم اروپایی از اعضا و بنیان‌گذاران آن هستند.

سهراب پور بیان کرد: امروز انجمن ایرانی سرآمدی به عنوان نماینده رسمی ایران از این سازمان معتبر برای اولین بار معرفی می‌شود که طبق مقررات EFQM اروپا عمل می‌کند.

وی اظهار داشت: بعد از اعلام رسمی آغاز به کار این نمایندگان ایران بلافاصله آموزش داوران  ارزیابان را شروع می‌کنیم و در مرحله اول از متخصصان EFQM استفاده می‌کنیم و اولین مراسم اهدای جایزه EFQM در ایران در دسامبر 2017 است.

رییس نمایندگی EFQM ادامه داد: بنابراین در این مدت امکانات و آموزش‌های لازم را تدارک می‌بینیم و امیدواریم برنامه خوبی را در ایران پیش بگیریم.

استاد دانشگاه شریف اظهار داشت: هدف ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی است و این جایزه در سرآمدی و تعالی آنها و معرفی شرکت‌های نوپا می تواند موثر باشد.

در ادامه لئون توسنت مدیر عامل بنیاد EFQM گفت: همراه با نماینده خود در ایران همکاری استراتژیک را به منظور پشتیبانی از سازمان‌های ایرانی در مسیر حرکت به سمت بهبود رقابت‌پذیری آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: سازمان‌های ایرانی که تمایل به ایفای نقش الگویی برای سرآمدی و رهبری در کسب و کار خود را دارند تشویق به  عضویت یکپارچه در EFQM و نماینده رسمی در ایران می‌کنیم تا  از ارزش‌های مضاعف ارائه شده از سوی آنها بهره‌مند شده و بتوانند از پشتیبانی آن‌ها در مسیر سازمان به سمت موفقیت جهانی در کسب و کار برخوردار شوند.

مدیرعامل بنیاد EFQM تأکید کرد: ما تعهد داریم که با کمک تیم خود انجمن سرآمدی ایران  را مشارکت کرده و ‌آن‌ها را به سطح بالایی در کسب و کار برسانند. همچنین  امیدواریم EFQM ارزش افزوده ایجاد و انجمن سرآمدی ایران به سازمان‌ها و شرکت‌‌های مختلف برای ارتقای عملکرد کمک کند.

مهدی شفیعی‌زاده نائب رییس نمایندگی EFQM ایران در خصوص برنامه‌های این بنیاد اظهار داشت: برنامه‌ها در ایران چه در حوزه ارزیابی و تغییر سازمان‌ها و چه در حوزه برگزاری دوره‌های رسمی آموزشی مشابه برنامه‌ها در اروپا است. 

وی ادامه داد: با حضور و شروع رسمی فعالیت‌ها و برنامه‌های EFQM در ایران فصل  تازه‌ای از اتصال سازمان‌های کشور به تجربیات غنی سازمان‌‌های جهان در حوزه برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی هدفمند اقدامات به منظور دستیابی به سرآمدی در کسب و کار آغاز شده است. 

وی اظهار داشت: ارزیابی سه سطح؛ تعهد به سرآمدی، تقدیر برای سرآمدی و جایزه سرآمدی در ایران را شامل می‌‌شود که در سال‌های اول تمامی خدمات به طور مستقیم از سوی نمایندگان EFQM اروپا انجام می‌شود اما احتمالا بعد از 2  تا سه سال این خدمات از سوی  تیم ایرانی ارائه می‌ شود.

سهراب‌پور درباره تفاهم‌نامه‌ای بین EFQM اروپا و نماینده رسمی این بنیاد در ایران که دراین نشست  امضا شد، گفت: امضای این تفاهم‌نامه و تشکیل این بنیاد در ایران کوچکترین ارتباطی به مسائل سیاسی مانند برجام ندارد و حوزه علم مثل دو حوزه هنری، ورزشی است که مسائلی همچون برجام در برقراری آن‌ها تأثیری ندارد.

لئون توسنت درباره دستاورد حضور EFQM در ایران توضیح داد: تمرکز ما در تقویت حرکت فضای سازمان است و میزان سرعت و کیفیت این حرکت بستگی به ساختار و فرهنگ سازمانی و ساختمانی خود اعضا دارد که این دستاورد‌ها را در چه بازه زمانی از خود بروز دهد لذا فر‌آیندها کاملا مستمر است.

وی ادامه داد: در این مسیر ممکن است هشت تا نه سال زمان لازم باشد تا برخی از شرکتها به مرحله دریافت جایزه برسند در حالی که برخی دیگر ممکن است به سرعت نتیجه گیرند؛ لذا میزان رشد و بلوغ سازمانی، بلند پروازی و نگاه رؤسای شرکت‌ها در ظهور دستاورد‌های این بنیاد حائز اهمیت است.

شفیعی‌زاده نیز اظهار داشت: تمام تلاشمان را می‌کنیم که در بازه زمانی حداقل سه ساله دانش ارزیابی را از EFQM به ایران منتقل کنیم، البته در این راه عجله نکرده و برای حفظ کیفیت گام به گام جلو می‌رویم تا این آموزش ها به درستی انتقال پیدا کنند.

وی در خصوص افرادی که آموزش می‌بینند گفت: همه این افراد علاوه بر پیشینه سوابق تحصیلی تجربه خوبی در سازمان‌های بزرگ ایرانی دارند.

لئون توسنت در پاسخ به این سؤال که رویکرد EFQM در مقابل استفاده غیرقانونی از این مدل چیست، عنوان کرد: سوء استفاده از این مدل در بسیاری کشور‌ها  رخ داده؛ انجمن سر‌آمدی ایران نماینده و شریک انحصاری است که حمایت می‌شود و باید بر تمامی فعالیت‌ها و مواردی‌ که در ارتباط با مالکیت معنوی و فکری بنیاد EFQM است نظارت داشته باشد تا کار غیر حرفه‌ای صورت نگیرد.

وی تأکید کرد: مهمترین نکته برای ما به جز مالکیت معنوی حفظ استاندارد بالا و سرمایه‌ها است که این موضوع را از ایران نیز خواستاریم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.