دانشجویان ایرانی مقیم خارج به تحصیل در کشور تشویق می شوند / تسهیلات یک میلیون و 200 هزارتومانی برای این دانشجویان

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از جزئیات تسهیلاتی که به دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور که به صورت مشروط تعلق می گیرد خبر داد.

ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در هیات امنای اخیر صندوق تصویب شد که دانشجویان دکتری خارج از کشور که مشروط به انتقال( به دانشگاه‌های داخل) باشند، هر ترم دو میلیون و 500 هزار تومان به آن‌ها وام قرض الحسنه تعلق گیرد.

وی افزود: درواقع اینگونه دانشجویان ایرانی خارج از کشور می‌توانند از تسهیلات صندوق رفاه وزارت علوم بهره مند شوند.

یزدان مهر با بیان اینکه این تسهیلات بعد از فارغ التحصیلی در اقساط بلند مدت باز پرداخت می شود، اظهار داشت: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد هم یک میلیون و200 هزار تومان وام قرض الحسنه دریافت می کنند و بعد از فارغ التحصیلی در اقساط بلند مدت باید پرداخت کنند. 

به گفته رییس صندوق رفاه دانشجویی مصوبه اخیر در راستای برگشت به داخل برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تعیین شده و تلاش می کند دانشجویان ایرانی مقیم خارج را به تحصیل در داخل کشور تشویق کند.

رییس صندوق رفاه دانشجویی با اشاره به برنامه‌های این صندوق برای اعطای تسهیلات به دانشجویان در سال 95 گفت: هدفمندی یارانه‌های دانشجویی و ارتقای فرهنگی صرفه‌جویی نیز در جهت کمک به رشد توسعه علمی کشور از دیگر برنامه‌های صندوق رفاه است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.