شروع سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان از 27 تیرماه

با شروع سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان از 27 تیرماه 95 در دانشگاه فردوسی مشهد در واقع حدود شش هزار متر مربع فضای آموزشی ورزشی به این دانشگاه اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در نشستی که امروز صبح در محل این سازمان به مناسبت سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی برگزار شد، گفت: این المپیاد در دانشگاه فردوسی مشهد از 27 تیر تا پنجم مردادماه 95 برای دختران دانشجو و از 12 تا 20 مرداد 95 برای پسران دانشجو برگزار می شود.

وی افزود: دختران دانشجو در هشت رشته بسکتبال، والیبال، فوتسال، شنا، دو ومیدانی، تنیس روی میز، بدمینتون، تکواندو و برای پسران دانشجو در 10 رشته از جمله رشته‌های دختران به اضافه کشتی آزاد و فرنگی را شامل می شود ، به رقابت می پردازند.

صدیقی اعلام کرد: شرکت کنندگان دختر با مربیان مجموعا دو هزار و 500 نفر و پسران به همراه مربیان مجموعا  سه هزار و 500 نفر هستند و برترین های این المپیاد، کاندید یونیورسیال (که چین تایپه سال آینده میزبان برگزاری آن است) می شوند.

حمیدرضا طاهری مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه بیان کرد: برای برگزاری این مراسم تقریبا 400 نفر به کار گرفته شدند که از این تعداد حدود 200 نفر نهضت داوطلب هستند.

وی با بیان اینکه برای قضاوت این مسابقات از 300 داور برجسته کشور استفاده می شود، گفت: دهکده این بازی ها( محل برگزاری، اسکان و تغذیه ورزشکان برای این مسابقات) در پردیس این دانشگاه است.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: المپیاد در دانشگاه و بدون وابستگی به محل های دیگر برگزار می شود و این امر نشان از استرات‍ژی وزارت علوم نسبت به توسعه سلامت و تندرستی در کنار مباحث آموزشی و پژوهشی است.

وی اعلام کرد: کار جدیدی که در این المپیاد انجام می شود طراحی سیستم مدیریت رخدادهای ورزشی است که در این المپیاد پیاده سازی می شود. از دوسال قبل که برگزاری این مسابقات به دانشگاه فردوسی مشهد واگذار شد نسبت به بازسازی اماکن ورزشی و تفریحی خود اقدام کرده و در حدود پنج هزار 500 مترمربع سرانه ورزشی و حدود شش هزار متر مربع فضای آموزشی ورزشی به دانشگاه فردوسی مشهد اضافه شده است.

ساختار ادارات تربیت بدنی دانشگاهها بازنگری می شوند 
در ادامه پورکیانی مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان ضمن تاکید بر پایش ورودی دانشگاهها گفت: در سال گذشته 20 دانشگاه از دانشگاههای سراسری وزارت علوم را برای تجهیز و آموزش‌های لازم مد نظر قرار دادیم و امسال هم بنا داریم 50 دانشگاه دیگر را در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: در واقع باید ناهنجاری های دانشجویان را در سراسر کشور شناسایی کرده و سپس اقدامات لازم برای مبارزه و برخورد با آنها را بعنوان پیشنهاد و توصیه در نظر بگیریم.

پورکیانی اظهار داشت: برای عملیاتی کردن فعالیتها بایستی برنامه های خود را تدوین کرده و ابلاغ می کردیم که از جمله آنها توصیه به دانشگاهها برای صرف هزینه کم در عین حفظ کیفیت برای برگزاری فعالیتهای مختلف است.

وی افزود: استفاده از نیروهای داوطلب دانشجویی از طریق انجمن های دانشجویی که بتوانند فعالیتها را با هزینه کمتر پیش برند از جمله توصیه ما به دانشگاه بوده در واقع موضوع اقتصاد مقاومتی در ورزش همین کم شدن هزینه ها و استفاده از پتانسیل های موجود در دانشگاهها است.

 مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با اشار به دو واحد درس اختیاری ورزش بومی و محلی عنوان کرد: پیشنهاد دادیم که این دو واحد درس از حالت اختیاری به اجباری تبدیل شود و هر دانشگاهی نسبت به استان خود 2 ورزش بومی و محلی را برای دانشجویان ارائه کنند.

وی اعلام کرد: 30 شهریور 95 از طریق یونسکو بعنوان روز ورزش دانشگاهی نام گذاری شده که ما هم در این راستا برنامه هایی را برای دانشگاهها پیش بینی کرده ایم.

پورکیانی ادامه داد:  از آنجا که 30 شهریور ماه، دانشگاههای ما هنوز به طور کامل آموزش خود را آغاز نکرده‌اند برنامه های پیش بینی شده خود را به مناسبت این روز با چند روز تاخیر و در مهرماه برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه ساختار فعلی ادارات تربیت بندی متنوع است، گفت: در نظر داریم ساختار تشکیلاتی ادارات تربیت بدنی دانشگاهها را متناسب با نیاز دانشجویان بازنگری کنیم.

مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان درباره فضاهای ورزشی موجود اظهار داشت: قرار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه فضای ورزشی ما به 1.5 متر برسد اما اکنون تازه به حدود یک متر رسیده و پیش بینی کردیم تا پایان برنامه ششم به همان 1.5 متر برسیم تا بتوانیم توسعه خوبی را در این راستا شاهد باشیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار