برگزاری اولین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن دانشجویان شاهد و ایثارگر

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان از برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی و اولین دوره مسابقات حفط و قرائت قرآن دانشجویان شاهد و ایثارگر خبر داد.

سید مهدی حسینی مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این اداره متولی نظارت، هدایت و پشتیبانی از وضعیت علمی، فرهنگی و آموزشی بیش از 60 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در وزارت علوم است. بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ستادهای متعددی در راستای تصمیم‌گیری برای این اداره وجود دارد که عالی‌ترین سطح ستادها شورای طرح و برنامه است. این شورا با حضور وزرای علوم و بهداشت، نمایندگان دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش شکل گرفته و سالی دو یا سه جلسه برگزار می‌کند. همچنین مصوبات ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر که نیازمند تایید نهایی است، در شورای طرح و برنامه مطرح شده، به تصویب می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های جدید اداره دانشجویان شاهد و ایثارگر اظهار کرد: در سال جدید با تاکید وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان مبنی بر حمایت عزت‌مند از دانشجویان شاهد و ایثارگر اقدامات زیادی سرلوحه کار قرار دارد که برخی از این اقدامات آغاز شده و برخی دیگر در اوایل سال آینده آغاز خواهد شد. از جمله برنامه‌های برگزار شده که مورد استقبال دانشجویان شاهد و ایثارگر واقع شد، برگزاری المپیاد فرهنگی – ورزشی این دانشجویان بود که رقابت‌هایی در سطح منطقه برگزار شد و نفرات برتر رشته‌های مختلف مشخص شده و در سال آینده در سطح کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازد.

مدیرکل امور دانشجویان از برگزاری اولین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن در سال آینده خبر داد و گفت: در دوره نخست مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم که اخیرا برگزار شد حدود 150 دانشجوی شاهد و ایثارگر به رقابت کشوری راه پیدا کردند که اسامی آنها تا اواخر سال جاری توسط سایت سازمان امور دانشجویان اعلام می‌شود. سپس در اردیبهشت سال آینده اولین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در مشهد مقدس برای دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار