سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

یک الگوی سیاسی واحد ایجاد کنیم

استاندار کرمان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده از همه گروه های سیاسی و فعالان سیاسی خواست به دنبال یک واحد الگوی سیاسی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در جلسه فعالان سیاسی استان کرمان با اشاره به تدوین منشور همدلی انتخابات و ثمره آن در انتخابات هفتم اسفند ماه سال گذشته و مشارکت 63 درصدی کرمان در پای صندوق های رای، افزود: هدف از تشکیل جلسات فعالان سیاسی و تدوین منشور همدلی و وحدت رویه بین گروه های سیاسی ، استان را از سیاسی کاری دور کرده و علی رغم وجود گروه ها و احزاب سیاسی،نقطهاشتراک توسعه و همگرایی برای توسعه کاملا مشاهده می شود.

رزم حسینی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده از همه گروه های سیاسی و فعالان سیاسی خواست به دنبال یک الگوی سیاسی و نسخه عملیاتی باشیم و از الگوی موفق استان در بحث اقتصادی که به صورت ملی مطرح شده، استفاده نموده و یک الگوی سیاسی واحد ایجاد نماییم.
وی عمل به میثاق نامه و رفتار گروه های سیاسی در چارچوب این میثاق نامه را در کنار رقابت های سالم سیاسی حائز اهمیت دانست و افزود:گروه های سیاسی در درجه نخست باید تمام تلاش خود را معطوف به تقویت نظام نموده و شکرگزار نعمت رهبری و ولایت فقیه باشند.
وی مسائل و مشکلات کشورهای خاورمیانه و همچنین مسائل داخلی برخی کشورها را نداشتن رهبری قدرتمند و کاریزماتیک دانست و گفت: نقطه اشتراک همه احزاب و گروه های سیاسی در کشور ما قانون گرایی، حمایت رهبری و اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی است و استان کرمان با وحدت رویه و حفظ اخلاق سیاسی همه گروه ها توانسته در توسعه پیشرو باشد.
وی با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی و درگیری همه ارکان نظام برای پیشبرد مقاصد آن را یک طرح کارا، عملیاتی و جامع دانسته و خاطر نشان کرد: ائمه جمعه در فرهنگ سازی این طرح و توجیه مردم برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی نقش فوق العاده ایفا نموده و نمایندگان هم تکلیف و وظیفه خود را به خوبی انجام داده و خواهند داد.
وی گفت: عدم اطلاع رسانی بهبرخی ائمه جمعه ناخواسته باعث بروز یک سری سو تفاهمات شده که با مفاهمه و صحبت و توجیه علمی این موارد رفع خواهد شد.
استاندار کرمان افزود: ما به دنبال بومی سازی اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های داخلی هستیم و از منابع انسانی کارآمد داخلی و نیروهای مدیریتی خبره استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به تقسیم استان به مناطق اقتصادی هشتگانه گفت:با این مدل در استان کرمان تقسیم مسئولیت برای خلق ثروت و توانمندسازی مردم را سرلوحه کار خود قرار دادیم.
استاندار کرمان با تاکید بر اطلاع رسانی درست و شفاف و مردمی از عملکرد دولت در استان کرمان، بیان داشت: انتقاد های درست و اصولی را بایستی شنید و پاسخ های کارشناسانه و درست هم داد.
وی به سد شهیدان امیرتیموری و مطالعاتی که ظرف 15 سال اخیر انجام گرفته اشاره کرد و گفت: کاری که به منظور انتقال آب در دست انجام می باشد ضمن اینکه هدر رفت های گذشته آب این منطقه را به مسیر درست هدایت می کند و سد را بهینه سازی نموده است به عنوان یک منبع ذخیره آب و تونل انتقال آب از دریای عمان به دشت مرکزی ایران است و هیچ ربطی به سرشاخه های هلیل یا جازموریان ندارد.
وی با بیان اینکه تعداد زیاد حلقه های چاه غیر مجاز در جنوب که برای کشاورزی غیر اصولی استفاده می شود ، افزود:همه این اطلاع رسانی های نا کافی و عدم اطلاعات صحیح باعث بروز این بدبینی ها شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: فعال سیاسی باید دائما فعال سیاسی باشد و احزاب قوی و تاثیر گذار باید با داشتن نخبگان سیاسی بتوانند توسعه سیاسی را بوجود بیاورند.
استاندار کرمان به برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان در تهران در مرداد ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: به تصویر کشیدن کرمان در این سطح و با حضور همه بزرگان کرمانی حاصل نشست های این چنینی و همگرایی های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همه گروه ها و فعالان بود که نتیجه آن را همگان دیدند.
وی همه ارکان دولت و حکومت در استان را در خدمت توسعه استان در چارچوب اقتصاد مقاومتی دانست و با اشاره به تقسیم بندی استان به منطق اقتصادی، گفت: برای همه شهرستان ها کتابچه اقتصاد مقاومتی مجزا و بومی و منحصر به فرد همان شهرستان تدوین و بخش های خصوصی معین و پشتیبان نیز مشخص شده و الگوی موفق شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج با تجربه موفق بیست ماهه در کل استان اجرا خواهد شد.
استاندار کرمان ایجاد و استمرار وحدت در استان را نسخه شفابخش دانست و افزود: وحدت رویه و عقلانیت سیاسی باعث ایجاد فضای سیاسی آرامی می گردد و توسعه استان درسایه این فضای سیاسی که باعث بروز و ظهور فکرهای نو، اندیشه های جدید و راهکارهای خلق ثروت و ایجاد و اجرای طرح های نوین خواهد شد.
وی از تئوری ایجاد نهاد اقتصادی پایدار که با تغییرات سیاسی تغییر نکند و الگوی مانا برای پیشبرد و به نتیجه رسیدن طرح های اقتصادی خبر داد و از همه گروه ها و احزاب و فعالان سیاسی استان خواست تا در خصوص این موارد گفتمان سازی نمایند و با اطلاع رسانی صحیح و پرسش و پاسخ های تخصصی و ضمن رعایت اخلاق اسلامی و دیانت و رقابت در حوزه سیاسی دولت را در پیشبرد اهداف اقتصادی یاری نمایند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: الگو ، سیاسی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.