کرمان؛

احیای بیمارستان تاریخی نوریه

استاندار کرمان در افتتاح فاز دوم بیمارستان نوریه کرمان ،احیاء و مرمت آن را یک نمونه موفق از اقتصاد مقاومتی در استان برشمرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی افزود : موضوع بیمارستان نوریه کار بزرگی است که باید در رسانه ها مطرح شود و نشان دهند که کرمان می تواند نمونه سبک جدیدی از مدیریت و تحقق مدیریت جهادی باشد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و اقدام وزیر بهداشت و درمان در واگذاری بخشی از اختیارات خود به دانشگاه علوم پزشکب جای تقدیر دارد و می تواند نمونه و الگویی برای سایر وزارتخانه ها باشد.
رزم حسینی اظهارداشت: امروز افتخار می کنیم که بیمارستان نوریه از بهترین بیمارستان های اعصاب وروان جنوبشرق خواهد شد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه عقب ماندگی های حوزه سلامت در استان کرمان تاریخی است، گفت: تحرک دولت تدبیر و امید در این بخش مثال زدنی است.
وی در ادامه با اشاره به این مطلب که در مدیریت استان کرمان به دنبال توسعه ای پایدار و متوازن برای همه نقاط استان هستیم، خاطرنشان کرد: در توازن توسعه ای به دنبال آن هستیم که هر اقدامی که در جنوب انجام می شود در شمال نیز انجام شود و در توسعه پایدار نیز برنامه ریزی بر مبنای آن است که کاری در توسعه انجام ندهیم که برای نسل آینده مخاطره انگیز باشد.
وی یادآور شد: عده ای صدای استقبال مدیریت استان کرمان از سرمایه گذاران در بخش های مختلف را شنیده اند و در حال ورود به استان کرمان هستند.
رزم حسینی تاکید کرد:خداوند را سپاس می گوئیم که با وجود همه محدودیت ها، در استان کرمان کارهای توسعه ای صورت می گیرد و به عنوان مثال هم اکنون حدود 300 میلیارد تومان به صورت اعتباری در حال ساخت جاده و بزرگراه هستیم.
وی به اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج نیز اشاره و بیان کرد: به زودی خواهید دید که دوخت های دست زنان قلعه گنجی در نمایشگاه های بین المللی به فروش خواهد رسید.
وی ادامه داد: ثروت های اینگونه در استان کرمان بسیار زیاد است وباید آنها را شناسایی کنیم.
رزم حسینی گفت: هشت جغرافیای اقتصادی را در استان کرمان پایه گذاری می کنیم تا سرآغاز توسعه ای پایدار برای این استان باشد و نسل های بعدی نیز این حرکت را ادامه دهند.
استاندار کرمان ادامه داد: جغرافیای اقتصادی بنایی است که استان کرمان در سال های آینده به رتبه بالای اقتصادی تبدیل شده و سبک و روش های نوینی را ارائه کند.
وی عنوان کرد: اجرای طرح های توسعه در مناطق حغرافیایی اقتصادی را از شهرستان های راور، ریگان، بردسیر و شهربابک آغاز می کنیم و سپس در سایر شهرستان ها تداوم می بخشیم.
وی به شعار هر حانه یک کارخانه تاکید کرد و گفت: دولت تنها باید نظارت، کنترل و حمایت کرده و مسیر را برای بخش خصوصی تسهیل کند.
وی تاکید کرد: در این دولت و دراین شرایط استان کرمان در دریافت تسهیلات ارزی و ریالی رتبه مطلوبی داشته و جز پنج استان برتر کشور بوده است.
وی تصریح کرد: تاکنون در استان کرمان 65 صورتجلسه پروژه های شهری نوشته ایم که 85 درصد آن در دست اجرا است.
وی گفت: در 22 بهمن ماه میدان آزادی را به اتمام می رسانیم تا مردم برای بهره برداری از آن حضور یابند.
وی یادآور شد: در شهر کرمان با دست خالی و با خلق پول، تهاتر و قرض در حال احداث پل های روگذر و زیر گذر هستیم.
رزم حسینی با اشاره به پرداخت 1800 میلیارد تومان یارانه در استان کرمان، افزود: در برنامه داریم تا 10 درصد از یارانه های مردمی را در صندوق های محلی جذب کنیم.
نماینده عالی دولت تدبیر وامید در استان کرمان گفت: در کنار کار جاری استانداری، کارهای توسعه ای و مضاعف را دنبال می کنیم زیرا کار جاری برای ما منزلتی ندارد و انجام آنها هنر نیست و آنچه مهم است کار مضاعف و توسعه ای است تا منجر به کارهای جدید شود.
وی تصریح کرد: امروز استان کرمان وحدت کم نظیری در حوزه سیاسی دارد و این در حالی است که تمام جریانات سیاسی کشور از استان کرمان برخواسته است.
وی خاطرنشان کرد: همانگونه که به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی، کارها را دنبال می کنیم، باید الگوی سیاسی نیز باشیم.
عالیترین مقام اجرایی استان کرمان با تاکید بر اینکه سیاست در خدمت اخلاق، ارزشمند است، گفت: ما باید الگوی سیاسی در استان کرمان ارائه کنیم و در عین اختلافات دیدگاه های سیاسی، باید وحدت خود را حفظ کنیم.
وی خطوط انتقال آب را تضمین کننده آینده صنعتی استان کرمان دانست و گفت: سد صفارود که مطالعات آن مربوط به 15 سال قبل است در دولت تدبیر وامید بهینه سازی شده است.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه این سد ربطی به سرشاخه های هلیل رود ندارد، افزود: این سد و تونل که 700 میلیون مترمکعب ظرفیت انتقال آب دارد، خطی ترانزیت آبی ایران است.
وی به وجود چاه های غیر مجاز در جنوب استان کرمان اشاره کرد و گفت: کسی به این موارد توجه نمی کند و آنها را زیر سوال نمی برد.
وی یادآور شد: در دولت یازدهم کارگروه ملی جازموریان را تشکیل داده ایم تا کاری برای آن انجام دهیم.
رزم حسینی تاکید کرد: امروز یک فرصت با وجود دولت تدبیر و امید و همگرایی بین مردم برای خدمت گزاری هر چه بهتر فراهم شده و باید از همه لحظه های آن نهایت استفاده را انجام دهیم.
راه اندازی مجموعه پیوند نفیس تا پایان سال جاری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست گفت: برای تداوم راه اندازی مجموعه پیوند نفیس که دو سال در استان کرمان ناتمام باقی مانده بود، مجوزها دریافت شده و تا آخر سال جاری این مجموعه احداث شده و به بهره برداری می رسد.
علی اکبر حقدوست افزود:مجموعه پیوند نفیس با صرف هفت میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.
وی از اورژانس افضلی پور به عنوان یکی از شلوغ ترین اورژانس های کشور یاد کرد و ادامه داد: کار احداث اورژانس این بیمارستان از هفت ماه قبل کلنگ زنی شده که در حال حاضر بیش از 60 درصد پیشرفت دارد.
وی عنوان کرد: اورژانس بیمارستان افضلی پور باید در آبان ماه از سوی پیمانکار تحویل داده شود تا برای 22 بهمن ماه تجهیز شده و راه اندازی شود.
وی به راه اندازی مراکز زایمان خاص در بیمارستان افضلی پور نیز اشاره و بیان کرد: کار احداث این مرکز با 60 درصد پیشرفت در دست انجام است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به پیشرفت 87 درصدی بیمارستان باهنر اشاره کرد و گفت: امیدواریم قول های سفر ریاست جمهوری در اسرع وقت اجرایی شود تا در سریعترین زمان ممکن بیمارستان باهنر احداث شود.
وی اظهار داشت: بیمارستان نیروی دریایی سیرجان که مدت ها از مدار خارج شده بود نیز با پیگیری های انجام شده در حال ورود به چرخه بهداشت و درمان است.
وی گفت: امسال مجوز راه اندازی پنج داروخانه شبانه روزی را دریافت کرده ایم که به صورت شفاف و قانونی در راستای راه اندازی آنها اقدام خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه بیمارستان مهرگان به خوبی در دست انجام است، ادامه داد: بیمارستان ارجمند در روند احداث خود با مشکلاتی روبرو شده که به زودی با رفع آنها روند احداث آن تسریع می شود.
وی گفت: خیر نیکوکار "عطا احمدی" برای ساخت بیمارستان کودکان اعلام همکاری کرده که در حال مکان یابی برای احداث آن هستیم.
وی یادآور شد: دو مجوز بیمارستان برای شهرستان سیرجان صادر شده که اگر تا شش ماه آینده راه اندازی نشوند، مجوزآنها لغو می شود.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان کرمان درمان نیز تا آخر سال به بهره برداری می رسد، گفت: این بیمارستان، کلینیکی مدرن با کارهای تخصصی خواهد بود.
بازسازی درهای بیمارستان نوریه با همکاری اساتید برجسته
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کار ساخت درب هایی از بیمارستان نوریه که امکان بازسازی آنها وجود ندارد با فراخوان اساتید این حوزه انجام می شود.
محمود وفائی افزود: بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی الزامات خاص خود را دارد و بسیار باید با مراقبت، حوصله ودقت انجام شود.
وی اظهار داشت: به زودی کار بازسازی و ساخت درب های مجموعه نوریه انجام خواهد شد.
وی گفت: تک تک ابنیه و درختان مجموعه نوریه از آثار ارزشمند میراث طبیعی وتاریخی استان کرمان هستند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بیمارستان ، نوریه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.