سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

مشکلی در داروی پنی سیلین نیست

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور از نبودن مشکل داروی پنی سیلین شرکت مربوطه خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مجید شادکام افزود: خوشبختانه با پیگیری های این معاونت وهمکاری و مساعدت سازمان غذا ودارو و شرکت داروسازی و براساس بررسی های بعمل آمده مشخص گردید فوت بیمار در تاریخ 9/9/95 پس از تزریق پنی سیلین اتفاق افتاده بود.

وی با بیان اینکه مرگ این بانو ناشی از اشکال در دارو نبوده و نامه شماره 139564/665 سازمان غذا ودارو مبنی بر سالم بودن سری ساخت ذکر شده است گفت: به هموطنان و نیشابور های عزیز اطمینان خاطر می دهد که تجویز و تزریق پنی سیلین 6.3.3 باسری ساخت5G1601 تاریخ انقضاء 10/2019 بلامانع است .

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: معاون غذا و دارو تاکید دارد اگرچه یکی از عوارض تزریق پنی سیلین ها شوک آنافیلاکسی می باشد لکن عوامل متعدد دیگری نیز ممکن است در حین تزریق ایجاد مخاطره نمایند .

دکتر شادکام تاکید کرد: به هر حال ساختار نظام تولید داروی کشور به گونه ایست که کلیه مواد اولیه دارویی وارداتی و تولید داخل در مراحل متعدد نظارت کیفی لازم را پشت سر می گذراند تا بیماران عزیز با اطمینان صددرصدی و هرگونه نگرانی دارو خود را مصرف نمایند.


                   مرگ بانوی نیشابوری بر اثر تزریق پنی سیلین

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.